خبرگزاری کار ایران

در نشست مسئولان مرزی ایران و عراق؛

مشکلات فعالیت‌های مرزی بازارچه سومار برطرف شد/ رسمی‌شدن مرز سومار تا سه ماه آینده

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۵۰۱

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور از سرگیری مجدد فعالیت کارگران ایرانی در بازارچه سومار و بازگشایی مجدد این بازارچه خبر داد .

به گزارش ایلنا، به دنبال وقفه یک هفته‌ای در فعالیت بازارچه سومار نشست ۵ ساعته مسئولان سیاسی، امنیتی و اقتصادی ایران و عراق در مرز سومار منجر به حل و فصل مسائل و مشکلات موجود بر سر راه فعالیت این بازارچه شد.

کاظم العقابی رئیس کل مرز‌های رسمی و گمرکات کشور عراق با اشاره به وجود تعامل و همکاری بین دو طرف از حل وفصل برخی مشکلات موجود در نحوه صادرات کالا از طریق بازارچه سومار خبرداد و گفت: در نشستی که داشتیم به گونه‌ای تصمیم‌گیری شد که رضایت هر دو طرف تامین و قرار است کامیون‌ها و کارگران هردو کشور به نسبت برابر از منافع بازارچه برخوردار شوند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: به همه مرز‌های رسمی و بازارچه‌های کشور عراق دستور داده شده است تا در راستای ممانعت از هرگونه وقفه در روند مبادلات کالا به صورت مستمر با مقامات ایرانی جلسات تعامل و حل وفصل مسائل و مشکلات را داشته باشند.
 
شهریار حیدری مدیرکل مرز‌های رسمی وزارت کشور نیز از رسمی شدن مرز سومار تا سه ماه آینده خبرداد و گفت: مرز سومار برای دو کشور ایران وعراق یک مرز استراتژیک و مهم محسوب می‌شود و مقدمات این طرح نهایی شده و بزودی با رسمی شدن این مرز مبادلات کالا به صورت ترانزیت و رسمی انجام خواهد شد و زمینه تردد مسافر و زوار از این مرز نیز محقق می‌شود.
 
وی افزود: با توجه به اینکه در صادرات کالا از مرز سومار در چند روز گذشته وقفه‌ای ایجاد شده بود، در نشست مشترک با حضور هیات‌های دوطرف امروز توافقات مشترکی صورت گرفت تا عوامل دخیل در امر صادرات از هردو کشور به صورت منفک و برابر از حقوق قانونی خود برخوردار شوند.
 
حیدری همچنین تصریح کرد: هدف دو کشور استفاده بهینه از ظرفیت‌های مرز‌های موجود است و قرار شد در جهت تسهیل در انجام مراودات من بعد نشست‌های مشترک گمرکات دو کشور بصورت مستمر انجام شود تا هرگونه موارد و مشکلات موجود به روز در محل حل و فصل شود و قطعا با کارکرد‌های مشترک روابط دوکشور رو به توسعه خواهد بود .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز