خبرگزاری کار ایران

در دیدار ذوالفقاری با رییس هیات گذرگاه‌های رسمی عراق‬‎ مطرح شد؛

تاکید بر سازماندهی و تجهیز مرزهای رسمی دو کشور/ تشکیل کارگروه مشترک ویژه مرز میان ایران و عراق

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۳۰۹

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ایران با کاظم العقابی رییس هیات گذرگاه های رسمی عراق‬‎ دیدار و گفت‌ وگو کرد.

به گزرش ایلنا، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در این دیدار اظهار کرد: روسای جمهور دو کشور بر عملیاتی شدن تصمیماتی که در سفر اخیر هیئت ایرانی به عراق اتخاذ شد، تاکید دارند.

وی افزود: در دیدار امروز نخست وزیر کشور عراق با دکتر روحانی بازهم بر تعیین زمانبدی دقیق برای اجرای تصمیمات تاکید شد و امیدواریم در این سفر زمانبندی کارهای اجرایی مشخص شود.

ذوالفقاری با اشاره به هماهنگی مناسب دو کشور گفت: در مدیریت گذرگاههای مرزی همکاری خوبی داشتیم و بسیاری از موارد جزئی و قابل حل در مرزها است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در ادامه پیشنهاداتی در خصوص مرزهای و گذرگاههای رسمی و غیررسمی دوکشور ارائه کرد که با موافقت طرفین مقرر شد کارگروهی تخصصی متشکل از تمام دستگاههای مرتبط با حوزه مرزی میان دو کشور تشکیل و پس از بررسی تمام موارد و بررسی زیرساختهای موجود، پیشنهادات و نظرات جمع بندی شده و ارائه راه حل های مناسب نهایی و ضمن تعیین زمانبندی دقیق در مدت معین اجرا شود.

گفتنی است؛ در این دیدار بر تجهیز و سازماندهی گذرگاهها و مرزهای رسمی و بهبود زیرساخت های دو طرف تاکید شد تا از این طریق جرایم و تخلفات در مرزها کاهش یابد.

همچنین کاهش مدت زمان انتظار و توقف کامیونها در مرز عراق، تطبیق ساعات کار پایانه های دو طرف مرز، بهبود وضعیت بازارچه های مرزی از دیگر درخواست های طرف ایرانی بود که مقرر شد در کارگروه مشترک دو کشور بررسی و مورد توافق دو کشور قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز