خبرگزاری کار ایران

مدیر زراعت جهاد کشاورزی قزوین خبر داد:

احیای کشت پنبه در قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۷۳۸

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: کشت پنبه در استان پس از سال ها عدم استقبال کشاورزان، سال جاری احیا شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی قزوین، تورج بنیادی افزود: با توجه به استقبال نکردن کشاورزان طی چند سال گذشته از توسعه کشت پنبه به دلیل هزینه‌های بالای تولید، مکانیزه نبودن کشت، نبود نیروی کارگری و افزایش هزینه‌های مربوط به کاشت، داشت و برداشت، کشت این محصول با توجه به حمایت‌های دولت و سیاست‌های ویژه درباره خرید تضمینی دوباره از سر گرفته شده است.

وی اظهارداشت: در سال جاری پیش بینی می‌شود بیش از 100 هکتار از اراضی کشاورزی استان در شهرستان بوئین زهرا به زیر کشت این محصول برود.

بنیادی میانگین متوسط عملکرد این محصول را بیش از 4 تن در هکتار برآورد کرد و گفت:پیش بینی می شود امسال 400 تن پنبه از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به مزایای کشت این محصول اشاره کرد و گفت: کشت پنبه موجب اشتغالزایی بالا و همچنین حفظ خاک و پایداری تولید در اراضی کشاورزی می‌شود.

بنیادی اضافه کرد: به طور متوسط با کشت هر هکتار پنبه در استان؛ 5 نفر بصورت مستقیم و 10 نفر بصورت غیر مستقیم اشتغالزایی می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های کم آبی و تغییرات مربوط به خشکسالی در سال‌های اخیر در استان؛ محصول پنبه با نیاز آبی کم و مقاومت نسبت به شوری خاک؛ امید است در سال‌های آتی شاهد افزایش سطح زیر کشت این محصول باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز