خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد:

رشد 4 برابری پرداخت مطالبات کشاورزان / ظرفیت بالقوه ایران برای تولید انبوه

وزیر جهاد کشاورزی گفت: علی‌رغم همه محدودیت‌هایی که دولت در تامین اعتبارات با آن مواجه بود پرداخت به کشاورزان صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در مراسم جشن شکرگزاری برداشت محصول که در سالن اجلاس سران برگزار شد بیان داشت: با تلاش و زحمات بسیار حاصل دسترنج کشاورزان در افزایش ثروت ملی قابل مشاهده است و اگر حمایت دولت نبود با توجه به محدودیت‌هایی که از لحاظ منابع مالی و اعتبارات در کشور وجود داشت پشتیبانی از گندم‌کاران با مشکل مواجه می‌شد.

او افزود: 14هزار و 700 میلیارد تومان منابع برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران مورد نیاز بود که در مقایسه با سال 92 که این رقم 4 هزار میلیارد تومان بود رشد چهار برابری داشت که این حجم از اعتبار  با خون دل فراهم شد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه گفت: با آبی که در اختیار داریم می‌توانیم با استفاده از ابزار و تکنولوژی‌های مناسب تولید را به دو برابر افزایش دهیم.

وی گفت: ظرفیت بالقوه زیادی در اختیار داریم و با حفظ آب و خاک و محیط زیست می‌توانیم در جهت افزایش ثروت ملی گام برداریم و صادرات را رونق بخشیم.

حجتی تاکید کرد: در محصول باغی دارای مزیت‌های فراوانی هستیم و می‌توانیم در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم. برخی مسئله خشکی در کشور را مطرح می‌کنند اما با توجه به اینکه کشور ما بسیار وسیع است عدد خشکسالی نباید موجب تنبلی و بی‌کفایتی شود.

او با اشاره به کشور هلند که مساحت کمی دارد بیان داشت: این کشور با 43 هزار کیلومتر که به اندازه استان گیلان است و 17 میلیون نفر جمعیت دومین کشور صادرکننده محصولات کشاورزی است. صادرات کشاورزی آن در سال 2015 هشتاد و دو میلیارد یورو بوده است بنابراین اگر ما نیز از آب و خاک به درستی استفاده کنیم ظرفیت بالقوه‌ای برای تولید در اختیار داریم.

او در پایان تاکید کرد که اساس کار وزارت جهاد کشاورزی مدیریت و افزایش بهره‌وری است و همچنین باید به پایداری در تولید توجه ویژه داشت.

 

کد خبر : ۴۳۷۱۳۸