خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون کشاورزی:

وزارت جهاد کشاورزی مسئول امنیت غذا است

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۱۹۲

پیش از این میزان صرف هزینه سوخت در هکتار برای کشاورزان یک میلیون تومان اما با آغاز طرح هدفمندی یارانه‌ها این مقدار تبدیل به ۹ میلیون تومان شد

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی وزارت جهاد کشاورزی را مسئول امنیت غذایی در کشور دانست و از اینکه این مسئولیت برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت گذاشته شده است انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا عباس رجائی پس از ایراد سخنان وزیر کشاورزی اظهار کرد: نباید تنها دغدغه‌ها را بیان کنیم بلکه جناب وزیر باید راهکارها را نیز ارائه دهند.

وی افزود: در روز گذشته نیز در سخنان آقای نوبخت معاون نظارت راهبردی رییس جمهور برنامه خاصی برای اجرای سیاست‌های مقاومتی در بخش کشاورزی مشاهده نشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه تولید غذا و امنیت غذایی باید بر عهده وزارت کشاورزی باشد، اظهار کرد: چرا اکنون این وظیفه به عهده وزارت صنعت، ‌ معدن و تجارت است و چرا باید وزارتخانه دیگری این وظیفه را بر عهده داشته باشد.

وی میزان مواد غنی خاک کشاورزی در ایران را یک درصد عنوان کرد و گفت: کشور ما یک کشور نیمه خشک است و پرسش من این است که برنامه دولت برای بخش آب چیست؟ زمانی که با وزراتخانه‌های نیرو و کشاورزی صحبت می‌کردم، متوجه شدم که برنامه خاصی برای این بخش ندارند.

رجائی اقتصاد مقاومتی را در بخش کشاورزی مکانیزاسیون مزارع کشاورزی دانست و ابراز کرد: پیش از این میزان صرف هزینه سوخت در هکتار برای کشاورزان یک میلیون تومان اما با آغاز طرح هدفمندی یارانه‌ها این مقدار تبدیل به ۹ میلیون تومان شد و اکنون که می‌خواهیم وارد فاز دوم هدفمندی یارانه ها شویم چه برنامه‌ای برای کشاورزان، گلخانه‌ها و سایر بخش‌های تولید غذایی دارید؟

رئیس کمیسیون کشاورزی یکی از مشکلات کشاورزان را دریافت یارانه سوخت دانست و اذعان داشت: هر ماه کشاورزان برای دریافت سوخت یارانه‌ای خود مجبورند به کافی نت‌ها بروند و پس از طی پروسه‌ای سوخت خود را دریافت کنند. چه اشکال دارد کشاورزان نیز مانند همه مردم از کارت سوخت استفاده کنند و این درست نیست که به آنها تهمت بزنیم بگوییم اگر به آنها کارت سوخت بدهیم آنها سوخت یارانه خود را به قیمت آزاد می‌فروشند.

رجائی در پایان اظهارات خود بیان داشت: قیمت‌گذاری در بخش کشاورزی واقعی نیست هر چند قیمت‌های تضمینی باید به موقع و واقعی‌تر اعلام شود اما این میزان همچنان پایین است و باید چاره‌ای برای آن اندیشید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز