خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر و مدیرکل امور استان‌های وزارت جهادکشاورزی:

دولت محدودیت اعتباری برای افزایش مکانیزاسیون ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۱۳

دولت به منظور حمایت از کشاورزان و تولید داخل و افزایش ضریب مکانیزاسیون خط اعتباری معادل ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اختصاص داده که الان در حال تزریق از طریق سیستم بانکی است.

ایلنا: مشاور وزیر و مدیرکل امور استان‌های وزارت جهادکشاورزی گفت: دولت محدودیت اعتباری برای افزایش ضریب مکانیزاسیون و تامین تراکتور ندارد.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمود فتاح الجنان در حاشیه بازدید از شرکت تراکتورسازی تبریز در گفتگو با خبرنگاران افزود: دولت به منظور حمایت از کشاورزان و تولید داخل و افزایش ضریب مکانیزاسیون خط اعتباری معادل ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اختصاص داده که الان در حال تزریق از طریق سیستم بانکی‌ست.
وی با اشاره به استقبال کشاورزان از این طرح گفت: در بخش اول این خط اعتباری برای ۱۰ هزار تراکتور و ۵۰۰ دستگاه کمباین و قطعات و دنباله بند‌ها اختصاص یافته که قرار است در ۶ ماهه نخست سال آینده شاهد حضور ۵۰ درصدی تراکتور و کمباین‌های اشاره شده در مزارع باشیم.
فتاح الجنان تاکید کرد: دولت آمادگی دارد تا بعد از اتمام اعتبار موارد یاد شده خط اعتباری دوم را برای اجرای مرحله دوم اختصاص دهد و در این زمینه محدودیتی نخواهد بود.
وی اظهار داشت: حجم قابل توجهی از اعتبار اختصاص داده شده به بخش تراکتور منحصر شده که نه تنها افزایش ضریب مکانیزاسیون را زیرذره‌بین برده بلکه زمینه تحول در بخش صنعت به خصوص تراکتور را نیز لحاظ کرده و درصدد حمایت از این صنعت بومی است.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی پیش‌بینی کرد، با استقبالی که کشاورزان از این طرح کرده‌اند به‌زودی شاهد افزایش ضریب مکانیزاسیون و رسیدن به رقم ۴.۴ دهم باشیم که چشم‌انداز برنامه چهارم است.
وی اضافه کرد: استقبال و ثبت نام کشاورزان در بعضی استان‌ها حتی از مرز ۱۷۰ درصد نیز گذشته است.
- تراکتورسازی ایران آمادگی کامل برای افزایش ضریب مکانیزاسیون و تامین نیاز کشاورزان را دارد
مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران نیز از توانایی مجموعه تحت مدیریتش برای اجرایی و تحقق این برنامه خبر داد و گفت: تراکتورسازی ایران آمادگی کامل برای افزایش ضریب مکانیزاسیون و تامین نیاز کشاورزان را دارد.
ابوالفتح ابراهیمی سیاست‌گذاری جدید دولت را تحول بخش عرصه کشاورزی و صنعت و قطعه‌سازی داخلی دانست و گفت: به زودی شاهد به ثمر نشستن اثرات اجرایی شدن این طرح در بخش کشاورزی و صنعت خواهیم بود. وی با اشاره به خودکفایی تراکتورسازی ایران در اوج تحریم‌ها گفت: تراکتورسازی ایران سال آینده نیز آمادگی افزایش تولید برای تامین نیاز داخل و خارج از کشور را دارد. مهندس ابراهیمی تولید تراکتور سنگین و تامین نیاز داخلی به این محصول را از برنامه‌های آینده تراکتورسازی ایران اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز