خبرگزاری کار ایران

حجتی:

لزوم ایجاد صنایع فرآوری محصولات کشاورزی در مناطق تولید

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۸۲۴

وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت جوانگرایی و تحول در تعاونی های روستایی تاکید کرد و گفت:صنایع فرآوری محصولات کشاورزی باید توسط شبکه تعاونی ها و در مناطق تولید ایجاد شود تا ارزش افزوده به منطقه تولید بازگردد.

به گزارش ایلنا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی به مناسبت آغاز هفته تعاون در سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران حضور یافت و با مدیران و کارکنان این سازمان دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: انتظار ما از تعاون روستایی بسیار بالاست و برای برآورده کردن این انتظارات در شبکه تعاونی روستایی باید جوانگرایی و تحول خواهی و برنامه های نو در رأس امور قرار گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی،تغییر تعاون روستایی از منظر فکری، نگرشی، نیروی انسانی و همچنین بازسازمانی و نوسازی اتحادیه ها از نظرگاه نگاه مدیریتی ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در هیچ برهه ای از تاریخ تعاونی ها، بدنه مدیریتی سازمان تا این حد جدید و نوآور گردهم نیامده بود بنابراین باید این فرصت تاریخی را غنیمت بشمارید و زمان را از دست ندهید.

حجتی با تاکید بر لزوم تحول در سازمان تعاون روستایی اظهار داشت: ما تحول خواه هستیم و باید این تحول و دگرگونی انجام شود؛حال چگونه باید طراحی کنید تا با حداقل هزینه این اتفاق بیافتد، این هنر شما در مسیر بلوغ و تکامل سازمان مرکزی تعاون روستایی و شبکه تعاونی های روستایی است.

حجتی ایجاد تحول از منظر نگرشی و نیروی انسانی در اتحادیه ها را یک ضرورت دانست و افزود: اتخاذ فکر جدید، حرکت نو، روشی نوین نیز ضرروت دارد و شبکه های تعاونی ضمن کسب آمادگی لازم برای پذیرش مسئولیت های جدید در بخش کشاورزی و روستایی،باید ساختارها و زنجیره ها و حلقه های مفقوده را پر کنند و در شبکه عرضه و توزیع مداخله نمایند.

وزیر جهاد کشاورزی با انتقاد از پایین بودن سهم اتحادیه ها در تجارت ۱۰ میلیارد دلاری بازار نهاده ها،تصریح کرد: نگاه تجارت بین المللی و بینش بازار محور باید در اتحادیه ها راه یابد.

وی ادامه داد:اگر ارزش افزوده نصیب تعاونی ها می شد،قیمت تمام شده واردات را کاهش می داد.

حجتی با بیان این که مدیر تعاونی باید جوشش و خلاقیت داشته باشد و از وابستگی به دولت بپرهیزد،بیان داشت: باید از کلیه ظرفیت های آموزشی استفاده کرد؛ اعتقادی با موضوع برخورد کرد و سعی در خوداتکایی و خودگردانی نهادها داشت.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر این که مواد خام در مناطق تولید باید فرآوری شود تا ارزش افزوده به منطقه تولید بازگردد،اظهار داشت:صنایع تکمیلی،تبدیلی،فرآوری، نگهداری و بسته بندی باید در شبکه تعاونی ها رشد پیدا کند.

وی افزود:حتی تحقیقات بازار تعاونی ها هم می تواند راه اندازی شود تا برندسازی، صادرات و تقاضای بازار برای محصولات را مدیریت کند.

وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از این دیدار با بیان این که کشور ما به طور تاریخی گرفتار کم آبی بوده و این موضوع در کتیبه های تاریخی و در ادعیه های مذهبی نیز مورد اشاره قرار گرفته است،یادآور شد: پدران و مادران ما مگر در طول تاریخ گریه کرده اند؟ آنها در قنات قصبه که عمیق ترین و تاریخی ترین قنات جهان است، چه کرده اند؟ با طناب ۳۰۰ متری چگونه گل را از دل خاک برای بدست آوردن آب بیرون می کشیدند؟

وی ادامه داد: ایرانیان در گذشته های دور با وجود کمبود دانش، امکانات و ابزار سنتی تولید و بازده پایین آبیاری، شاهکارهای معماری آفریدند؛بنابراین ما مشکل مدیریت و نوع نگاه و بینش داریم و باید از بالا تا کف روستا نگاه جدید را تسری دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز