خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه افتتاح طرح ۵۵۰ هکتاری آبیاری تحت فشار شرکت دشت ناز میاندرود:

تجهیز یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار از باغات کشور به سامانه آبیاری قطره ای

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۸۲۶

مازندران و گیلان پرچمدار پرورش ماهیان خاویاری محسوب می شوند و بزرگترین واحد پرورش ماهیان خاویاری در مازندران واقع است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تغییر الگوی کشت به معنای تغییر نوع محصول نیست گفت: تغییر الگوی کشت به معنی سازگاری نوع محصول بر اساس اقلیم و شرایط آب و خاک است.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، محمود حجتی در حاشیه بهره برداری از آبیاری تحت فشار باغ مرکبات ۵۵۰ هکتاری دشت ناز ساری اظهار داشت: در حال حاضر طرح مطالعاتی نوع کشت به صورت دشت به دشت و منطقه به منطقه زمین های کشاورزی و باغی کشور در حال اجرا است.

وی به تغییرات شرایط آب و هوایی و اقلیم اشاره و گفت: در این شرایط باید نوع محصول را براساس شرایط آب و هوایی و خاک انتخاب کرد.

وزیر جهاد کشاورزی به طرح آبیاری قطره ای باغات کشور اشاره ای کرد و گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار از باغات کشور به سامانه آبیاری قطره ای مجهز شدند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل محدودیت های آب و خاک اجرای سامانه آبیاری قطره ای ضروری است تصریح کرد: در اجرای این طرح دولت تا ۸۵ درصد هزینه ها را به صورت یارانه ای پرداخت می کند.

حجتی همچنین به پرورش ماهیان خاویاری در کشور اشاره و گفت: مازندران و گیلان پرچمدار پرورش ماهیان خاویاری محسوب می شوند و بزرگترین واحد پرورش ماهیان خاویاری در مازندران واقع است.

وزیر جهاد کشاورزی، واردات مرکبات در سال جاری را تکذیب کرد و افزود: وزارت جهادکشاورزی مسوول صدور مجوز برای واردات محصولات کشاورزی است و تاکنون مجوزی برای واردات این محصول صادر نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز