خبرگزاری کار ایران

داود محمدی:

موسسه رازی در مهار بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بسیار موثر عمل کرد

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۷۷۵

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی را شایسته قدردانی دانست و گفت: این مجموعه در کنار سازمان دامپزشکی در کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بسیار موثر عمل کرد.

به گزارش ایلنا، داود محمدی درباره لزوم حمایت از مجموعه ای همچون موسسه رازی در شرایط امروز کشور، به اهمیت واکسیناسیون در پیشگیری از بیماری اشاره کرد و گفت: همواره پیشگیری مقدم و اثربخش‌تر از درمان بوده و با توجه به اینکه تولید واکسن از رسالت‌های ذاتی موسسه رازی است این موسسه می‌تواند این نقش را به نحو مطلوبی ایفا کند.

وی اظهار کرد: موسسه رازی خوشبختانه هم به لحاظ خودکفایی در تامین واکسن‌های مورد نیاز و هم از نظر روزآمدی قدم‌های بلندی در کشور و منطقه برداشته که شایسته قدردانی است و باید از آن حمایت کنیم به ویژه اینکه در کنار سازمان دامپزشکی در  کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بسیار موثر عمل کرد.

محمدی حفظ سرمایه های مرغ تخم گذار، گوشتی و اجدادی و انواع طیور را مدیون فعالیت های موسسه رازی و سازمان دامپزشکی دانست و تاکید کرد: وجود موسسه رازی کمک کرده تا در این بخش با مشکلات کمتری مواجه شویم و در تحقق امنیت غذایی که از اهداف مهم هر کشوری است، حضور برجسته این مجموعه ها به وضوج قابل مشاهده است.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نگاه ویژه مجلس به موضوع کشاورزی و امنیت غذایی یادآور شد: در قانون بودجه سنواتی و برنامه ششم توسعه به این مهم توسط مجلس پرداخته شد و در مذاکرات با مسئولان ذیربط نیز بر انعکاس خلاء ها و تنگناها به منظور رفع مشکلات تاکید شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز