خبرگزاری کار ایران

وزارت علوم ارتقای موسسه رازی به تراز بین المللی در عرصه پژوهشی را دنبال می کند

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۸۸۶

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی را مجموعه‌ای پویا در عرصه تولید علم و دانش برشمرد و گفت: این موسسه به شایستگی در طرح اقتصاد مقاومتی ارتقای پنج دانشگاه و پنج مرکز پژوهشی برتر کشور به تراز بین المللی قرار گرفته و این موضوع را دنبال می کنیم.

به گزارش ایلنا، مجتبی شریعتی نیاسر در حاشیه سی و چهارمین جلسه کمیته هدایت و نظارت بر پیشبرد طرح اقتصاد مقاومتی " ارتقا پنج دانشگاه و پنج واحد پژوهشی برتر کشور به تراز بین المللی" که ظهر شنبه به میزبانی موسسه رازی برگزار شد، درباره پیشینه این طرح گفت: در چند سال اخیر با طرح موضوع اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری، 15 طرح اقتصاد مقاومتی به نهادها و سازمان های کشور واگذار شد که چهار مورد به وزارت علوم اختصاص یافت.

وی افزود: از این تعداد دو مورد تحت نظارت معاونت آموزشی این وزارتخانه در حال اجرا است و پروژه ارتقاء دست کم پنج دانشگاه و پژوهشگاه به تراز جهانی یکی از طرح هایی است که در این معاونت با جدیت دنبال می شود.

شریعتی نیاسری با اشاره به تدابیر اتخاذ شده از دو سال پیش تا کنون و با بیان اینکه در ابتدا از بین دانشگاه ها و مراکز آموزشی واجد شرایط، 16 دانشگاه و 9 پژوهشگاه برای قرارگیری در این طرح انتخاب شدند، یادآور شد: با توجه به اینکه هیچ یک از دانشگاه‌ها و مراکز منتخب، مستقل از وزارت علوم نبودند، در طی زمان، موسساتی مانند موسسه رازی متقاضی قرارگیری در این پروژه شدند و پس از بررسی شرایط و شاخص‌های مورد نظر، حضور موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در کمیته تصمیم گیر به تصویب رسید.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه موسسه رازی شایسته حضور در این طرح بود، اظهار کرد: وجود این مجموعه بزرگ و بی بدیل با عملکردی فعال و حضوری پویا در عرصه تولید علم و دانش، موجب فخر و مباهات بوده و سزاوار است در عرصه های بین المللی قد علم کند.

وی با اشاره به بازدید امروز تاکید کرد: حضور اعضای هئیت نظارت و هدایت طرح ارتقا دست کم پنج دانشگاه و پنج مرکز پژوهشی و تشکیل یکی از جلسات این کمیته در موسسه رازی فرصت مناسبی برای آشنایی هرچه بیشتر اعضای این هیئت از این موسسه بین المللی است و امیدواریم با تلاش مدیران و محققان این مرکز و حمایت سایر دوستان و مسئولان شاهد پیشرفت های بیشتر موسسه رازی در عرصه های ملی و بین المللی باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز