خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد:

قزوین جزو 10 استان برتر در بحث مشارکت‌های مردمی/ دنبال صدقه‌پروری نباشیم

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۴۹۶

معاون امور مشارکت‌های مردمی، مؤسسات غیردولتی و توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی کشور گفت: قزوین جزو ده استان برتر در بحث مشارکت‌های مردمی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، ذوالفقار یزدانی‌مهر شامگاه یکشنبه در ضیافت افطاری تعدادی از خانوارهای تحت پوشش بهزیستی قزوین و در جمع خبرنگاران افزود: قبل از اینکه بتوانیم نیازی از کسی برآورده کنیم باقیات صالحاتی را برای آخرت خود ایجاد کرده‌ایم و هیچ خوشی بهتر از خوشحالی دل مردم نیست.

وی ادامه داد: قزوین جزو ده استان برتر در بحث مشارکت‌های مردمی بوده و این امر نشان از ظرفیت بالای استان قزوین در بحث مشارکت های مردمی است.

معاون امور مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: ماموریت قانون اساسی بسیار فراگیر بوده و بیش از 159 فعالیت در بهزیستی شکل می گیرد.

یزدانی‌مهر با اشاره به نقش رسانه‌ها در اطلاع رسانی عنوان کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در اطلاع رسانی و آگاهی بخش به جامعه دارند و می‌توانند از این ظرفیت در راستای معرفی فعالیت سازمان بهزیستی به مردم  استفاده نمایند.

قزوین جزو 10 استان برتر در بحث مشارکت‌های مردمی/ دنبال صدقه‌پروری نباشیم

وی افزود: ماموریت‌های سازمان بهزیستی بسیار گسترده است و دایره شمول آن از بدو تولد تا سنی پیری فرد ممجو را شامل می شود.

معاون امور مشارکت‌های مردمی، مؤسسات غیردولتی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: امسال پیچیده‌ترین سال اقتصادی در طول انقلاب است و حتی اگر این اتفاقات هم نباشد ظرفیت بهزیستی نمی تواند پاسخگوی قشر عظیم مددجویان در حوزه های مختلف باشد.

یزدانی‌مهر تصریح کرد: مناسب است دنبال صدقه پروری نباشیم اما اگر به سمت توانمندسازی و پرورش کرامت انسانی برویم، هم آثار معنوی دارد و هم مسیر زندگی خانواده را هدفمند می‌کند که در این امر خیرین بسیار خوب ورود یافته اند و امیدواریم در بحث مسکن و اشتغال ما را یاری دهند.

این مسوول خاطرنشان کرد: باید بتوانیم اعتمادسازی کنیم  و جایگاه خیرین را در کشور تحکیم بخشیم و در دور جدید فعالیت سازمان، به دنبال ایجاد شفافیت صادقانه هستیم.

وی گفت: برای ارائه خدمات مناسب به مددجویان دنبال این هستیم که موسسات خیریه را رتبه بندی کنیم وهر موسسه بنا به فعالیتی که ارائه می دهد دسته بندی می شود.

قزوین جزو 10 استان برتر در بحث مشارکت‌های مردمی/ دنبال صدقه‌پروری نباشیم

معاون امور مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد: در بحث اجتماعی اگر این مسوولیت نهادینه شود مشکلات کشور در بحث اجتماعی برطرف می شود.

یزدانی‌مهر در ادامه بیان کرد: در بحث مسکن، 113 هزار مددجو پشت نوبت وجود دارد و در مسکن شهری، تسهیلات سی‌میلیون بلاعوض و چهل میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با بازپرداخت 12 ساله و در حوزه روستایی هجده میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت دوازده ساله به متقاضیان ارائه می شود.

وی ادامه داد: در بحث اشتغال هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار از بودجه سال 98 جهت اشتغال، 106 میلیارد تومان بیمه کارفرما و 500 میلیارد تومان نیز از صندوق ذخیره جهت اشتغال در نظر گرفته شده است.

این مسوول اظهار کرد: اگر خیرین بتوانند به سمت توانمندسازی معلولان حرکت کنند می‌توانند از تسهیلات ما نیز استفاده کنند و با ایجاد اشتغال می‌توانند ظرفیت خوبی را از بین مددجویان جذب کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز