خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین مطرح کرد؛

طلب ۱۸۰ هزار میلیارد تومانی تأمین اجتماعی از دولت/علوم پزشکی در بحث درمان کارگران، پاسخگو باشد

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۹۶۰

عیدعلی کریمی گفت: بیش از ۱۸۰ هزار میلیارد تومان مطالبات تأمین اجتماعی از دولت است و اگر پرداخت نشود امسال نیز با مشکلات بیشتری مواجه می شویم و تأمین اجتماعی قادر به پاسخگویی به نیازها نیست.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، نشست تشکل‌های کارگری استان قزوین در دفتر استاندار قزوین برگزار و استاندار در جریان مشکلات این بخش در حوزه‌های بیمه، معیشت، درمان و حقوق کارگران و بازنشستگان قرار گرفت.

عید علی کریمی دبیر اجرایی خانه کارگر استان در این دیدار ضمن ابراز همدردی با سیل زدگان اظهار داشت: جامعه کارگری ضمن جمع آوری کمک‌های مردمی برای هر گونه خدمت رسانی به سیل زدگان آماده همکاری است.

دبیر اجرایی خانه کارگر ضمن اشاره به مشکلات جامعه کارگری و اقدام برخی مدیران واحدهای تولیدی اظهارکرد: در سال گذشته تعدیل نیرو در برخی شرکت‌ها در روزهای پایانی سال نه تنها هیچ هم خوانی با شعار سال نداشت بلکه مشکلات کارگران را بیشتر کرد و از استاندار انتظار داریم در این زمینه دستور دهند تا شرکت‌ها به سادگی زندگی کارگران را دچار بحران نکنند.

وی گفت: تأمین امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین دغدغه کارگران است و باید در استان تلاش کنیم تا ضمن تثبیت شغل افراد از تعدیل نیرو به سادگی جلوگیری شود. همچنین بخشی از تورم سال گذشته مربوط به نوع مدیریت در کشور بود اما بیش از 90 درصد فشار این تورم، به کارگران وارد شد و امسال هم که پیش بینی می‌شود شرایط سخت‌تری داشته باشیم اگر تدبیر لازم صورت نگیرد مشکلات بیشتر خواهد شد.

کریمی از استاندار خواست در واگذاری شرکت‌ها و کارخانه‌ها به افراد واجد شرایط دقت لازم صورت گیرد و اهلیت افراد مورد توجه قرار گیرد تا با چالش‌های بیشتر مواجه نشویم همچنین یکی از رسالت‌های ما آموزش مهارتی و علمی کارگران به صورت رایگان است اما گویا برخی آموزشگاه‌های خصوصی با این کار دچار مشکل شده‌اند و از طریق برخی دستگاه‌ها نسبت به ایجاد محدودیت برای خانه کارگر در آموزش‌ها، مشکل ایجاد کرده‌اند که انتظار رسیدگی داریم.

کریمی در ادامه گفت: بیش از ۱۸۰ هزار میلیارد تومان مطالبات تأمین اجتماعی از دولت است و اگر پرداخت نشود امسال نیز با مشکلات بیشتری مواجه می شویم و تأمین اجتماعی قادر به پاسخگویی به نیازها نیست.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد جمعیت استان قزوین را جامعه کارگری تشکیل می‌دهد افزود: اگر سرانه درمان از سوی دولت و دانشگاه علوم پزشکی و به ویژه در شهر صنعتی البرز و شهر محمدیه پرداخت نشود تأمین اجتماعی نمی‌تواند نیازها را تأمین کنید.

کریمی اضافه کرد: بیش از ۱۶۵ هزار کارگر در استان داریم و از استاندار محترم درخواست می‌کنیم برای همایش روز جهانی کارگر دستور مساعدت داده شود تا بتوانیم مراسمی در شأن این تلاشگران با در نظر گرفتن شرایط کشور برگزار کرده و از خدمات آنها تجلیل و مشکلاتشان را بررسی کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز