خبرگزاری کار ایران

محمدرضا حیدری خبر داد:

تخفیف عوارض شهرداری برای کتابفروشی‌های مشهد

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۲۷۱

رییس شورای شهر مشهد گفت: کتابفروشی‌های مشهد از تخفیف عوارض شهری برخوردار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمدرضا حیدری امروز پنجشنبه در مراسم گشایش سالن چندمنظوره فروشگاه شهر کتاب در مشهد گفت: این تخفیفات به‌منظور کمک به ترویج فرهنگ مطالعه و توجیه کار اقتصادی کتابفروشی ها اعمال می‌شود.

وی اظهار داشت: شورای پنجم 2 اقدام ارزشمند در حوزه تئاتر و کتاب را در دستور کار قرار داد که در این زمینه ساخت مجموعه سالن تئاتر شهر ظرف دو سال آینده به اتمام می‌رسد.

رییس شورای شهر مشهد گفت: تفاهم‌نامه‌ای نیز با نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی منعقد شده مبنی بر اینکه زمین لازم برای راه اندازی کتابخانه در بوستان‌های شهر توسط شهرداری واگذار شده و نهاد کتابخانه‌های عمومی نیز نسبت به ایجاد کتابخانه در آن اقدام کند.

حیدری افزود: مجموعه فرهنگی 'باغ کتاب' برای کمک به کتابفروشی‌های بخش‌خصوصی توسط شهرداری در مشهد راه‌اندازی خواهد شد تا کمکی به توسعه خرید کتاب شود.

وی با تاکید بر پیوند فرهنگی حوزه تجاری و صنفی اظهار داشت: صاحبان مجتمع‌های تجاری نیز به این نکته پی برده‌اند که ایجاد حوزه فرهنگی توسعه دهنده فعالیت تجاری آنها خواهد بود لذا راه‌اندازی سالن چندمنظوره فروشگاه شهر کتاب اقدامی اثرگذار برای افزایش خرید کتاب توسط مردم است.

معاون فرهنگی، مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: فعالان بخش خصوصی به این باور رسیده‌اند که پیوند اقتصاد با فرهنگ یک اقدام برد - برد است.

افشین تحفه گر افزود: طی یک سال گذشته شاهد همکاری بخش‌خصوصی و مدیریت شهری برای توسعه زیرساخت های فرهنگی در مشهد بودیم که به‌عنوان مثال سال گذشته فروشگاه شهرکتاب یک شعبه خود را در پردیس سینمایی اطلس افتتاح کرد.

وی اظهار داشت: برای توسعه فرهنگ کتابخوانی و مشارکت بخش خصوصی در این زمینه لازم است امور اداری برای فعالان این بخش تسهیل و هزینه های آنها کاهش یابد.

وی با اشاره به ظرفیت های خراسان رضوی در زمینه نشر و چاپ کتاب و مطالبه برای کتابخوانی گفت: پارسال مجوز چاپ بیش از 6 میلیون جلد کتاب در این استان صادر شد و ناشران کتاب خراسان نیز امسال حضور پررنگ در نمایشگاه کتاب تهران داشتند.

رئیس موسسه خیریه توانمندسازی بچه‌ های باران اندیشه مشهد نیز گفت: در این موسسه با کمک خیرین تلاش شده است با هنر درمانی، افراد معلول توانایی های خود را بازشناسند.

حمید کیانیان افزود: این موسسه به کودکان معلول جسمی – حرکتی آموزش های لازم در هنر تئاتر و موسیقی و آواز را ارائه داده و اکنون آنان با شناسایی توانایی های خود به 32 شهر سفر کرده و 600 اجرای تئاتر در اماکن مختلف داشتند.

وی اظهار داشت: توانیابان زیرپوشش این موسسه همچنین به منظور کسب درآمد تاکنون 200 غرفه فروش صنایع دستی در نقاط مختلف کشور برپا کرده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز