خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار خراسان رضوی؛

مراسم ثبت جهانی زراعت زعفران مبتنی بر قنات در روستای سنو برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۲۲۶

با حضور استاندار خراسان رضوی آئین رونمایی از ثبت جهانی زراعت زعفران در شهرستان گناباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گناباد، علیرضا رزم‌حسینی در حاشیه مراسم رونمایی از آئین ثبت جهانی زراعت زعفران مبتنی بر قنات در روستای سنوی شهرستان گناباد با بیان اینکه استان خراسان رضوی قطب تولید زعفران کشور و جهان محسوب می‌شود، اذعان کرد: حدود 300 تن زعفران در استان تولید می‌شود.

وی افزود: روستای سنو با توجه به مراقبت‌های ویژه ای که در حوزه ارگانیک تولید کردن زعفران انجام داده در سازمان فائو عنوان ثبت جهانی زعفران به نام روستای سنو نام گذاری شده که افتخار بزرگی برای ایران و شهرستان گناباد محسوب می‌شود. امیدواریم با مراقبت‌هایی که روی این محصول  صورت می‌گیرد این ثبت حفظ شود و یک برند جهانی باقی بماند.

استاندار خراسان رضوی گفت: مردم  باید درباره راندمان هکتار هم تلاش کنند و راندمان بر هکتار را افزایش بدهند که در این حوزه هم امیدواریم نمونه شوند.

وی  خطاب به مردم روستای سنو خاطرنشان کرد:  گذشتگان قنوات را حفر کردند و امروز شما از آن بهره مند می شوید باید قدر فرصت را بدانید.

رزم حسینی افزود: شما یارانه نقدی دریافت می‌کنید این در حالی است که اقوام نزدیک شما بیکار هستند. ما آمادگی داریم یک ظرفیت جدیدی را به این شهرستان اضافه کنیم که در این راستا اگر شما به فرماندار رسما اعلام کنید یارانه را در اختیار دولت قرار بدهید ما هم معادل همین یارانه را در اختیار شما برای توامند سازی و ایجاد اشتغال قرار می دهیم.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: افتخار این است که در روستای شما کسی بیکار نباشد اگر نسبت به پیشنهاد مطرح شده  راضی باشید اولین روستایی خواهید بود که یارانه شما در جهت توانمندسازی افراد روستای خودتان به کار گرفته می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز