خبرگزاری کار ایران

رئیس خانه پرستار مشهد اعلام کرد ؛

متوسط کارانه پرستاران 200 تا 300 هزار است نه 800 هزار تومان

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۵۰۲

پیرو اظهار نظر معاون پرستاری وزیر بهداشت مبنی بر این که حداقل کارانه پرستاران 800 هزار تومان است و پس از آن موج گسترده اعتراضات در این خصوص، حضرتی اعلام کرد منظور وی حداقل کارانه نبوده بلکه متوسط مبلغ کارانه مد‌نظر بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سیده فاطمه بحرینی، رئیس خانه پرستار مشهد در این باره گفت: درباره اظهار نظر معاون پرستاری وزیر بهداشت نیز اعتراضات بسیاری وجود دارد چراکه اعلام 800 هزار تومان به عنوان متوسط مبلغ کارانه پرستاران یا یک برآورد اشتباه است یا این که با لحاظ کردن مدیران و مسئولان پرستاری که کارانه های بالا و میلیونی دریافت می کنند این رقم محاسبه شده و به ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه این مبلغ هرگز میانگین کارانه پرستاران بالین نیست ، افزود:  اکثریت این جامعه خط اول درمان، پرستاران بالین و تولید کنندگان درآمد هستند در صورتی که این ادعا صحیح باشد چنین عددی به عنوان کارانه در شأن این عزیزان نیست و اختلاف دریافتی کارانه ها در سیستم بهداشت و درمان کشور از عدالت به دور است.

وی ادامه داد: در فراخوانی که در خراسان رضوی انجام دادیم و از همکاران پرستار شاغل در بالین خواستیم که میزان کارانه دریافتی خود را به ما اعلام کنند، پیام های بسیاری دریافت کردیم که به اغلب قریب به اتفاق آنها کارانه های 100 الی 600 هزار تومانی تعلق می گیرد، بنابراین در یک محاسبه واقعی بایستی بگوییم متوسط کارانه پرستاران بالین چیزی بین 200 الی 300 هزار تومان است.

رئیس خانه پرستار مشهد  در ادامه تصریح کرد: در همین رابطه صحبت هایی با معاون محترم پرستاری وزارت بهداشت داشتیم که در پاسخ گفتند" مراقب قضاوت های خود باشید".سوالی که  از  مسئولین اجرایی وزارت خانه  وجود دارد این است که در همین سال جاری چندین بار از تریبون های مختلف به پرستاران وعده پرداخت معوقاتشان داده شده در حالی که در روزهای پایانی سال 97 هنوز همکاران ما معوقات سال 96 خود را هم در دانشگاه علوم پزشکی مشهد دریافت  نکرده اند.

بحرینی خاطر نشان کرد: متاسفانه ارائه آمارهای اشتباهی از این دست و نیز پاسخ های غیر منطقی معاونت پرستاری وزارت بهداشت نشان از این دارد که ایشان و مشاورانشان (مشاورانی که از بین مطرود شدگان جامعه  پرستاری برگزیده شده اند) به درجات زیادی بی خبر از بالینند و با این میزان از اطلاعات غلط از وضعیت همکاران بالین روز به روز باعث افزایش دلسردی در بدنه ی جامعه پرستاری می شوند.

وی در پایان گفت: از معاونت محترم که عضوی از پرستاران هستند تقاضا داریم دور از هر گونه شائبه ای ما را به عنوان ناظرین بر اجرای قوانین همراهی کنند و جهت اصلاح دریافتی و پرداخت معوقات سریعتر پرستاران با مشاورینی خارج از فضای وزارتخانه که چه زود وارد فضای انتخاباتی و تخریب خانه پرستار شده اند ارتباط بگیرند تا پرستاران بالین در عمل معاونت محترم را در کنار خود ببینند و با دلگرمی و علاقه بیشتر در جهت سلامت جامعه ایشان را یاری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز