خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبرداد:

تداوم فعالیت سامانه بارشی در اغلب نقاط کشور/ کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۶۵۵

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز نیز شاهد تداوم فعالیت سامانه بارشی در بیشتر نقاط کشورمان خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، مرتضی ضرابی با بیان این مطلب افزود: بارش‌ها در سایر نقاط کشورمان با شدت و ضعف فعالیت خواهد داشت بطور مثال در استان‌های ساحلی خزر، دامنه‌های البرز و شمال شرق کشورمان بارش‌های خفیف و پراکنده خواهیم داشت، اما در مقابل در مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز، مرکزی، استان‌هایی مانند قم، شمال اصفهان، جنوب سمنان، و بخش‌های غربی خراسان جنوبی عمدتا بارش‌ها به نسبت شدید خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: البته بارش‌ها در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف ظاهر خواهد شد.

وی افزود: پدیده دیگر وزش باد است که در نیمه شرقی کشور برای امروز و فردا شدید خواهد بود، بنابراین می‌تواند به ایجاد گرد و خاک در هرمزگان، سیستان و بلوچستان، یزد، خراسان جنوبی و حتی سمنان منجر شود.

ضرابی گفت: در سایر نقاط کشور از سرعت وزش باد کاسته خواهد شد، ضمن اینکه امروز از ساعات بعد از ظهر آب‌های خلیج فارس، در مرکز، شرق و تنگه هرمز مواج و متلاطم است به طوری که ارتفاع موج در مرکز به دو و نیم متر خواهد رسید.

وی افزود: به تدریج امروز و فردا انتظار داریم از میزان دمای هوا در نیمه شرقی کشور از ۴ تا ۸ درجه کاسته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز