خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

فعالیت سامانه بارشی در اغلب نقاط کشور/ بارش‌های شدید در استان‌های غربی/ برف و سرما در راه خراسان

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۱۷۴

کارشناس سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی در اغلب نقاط کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، "سرکرده" درباره پیش بینی وضع هوای کشور در 24 ساعت آینده گفت: از دیروز پنجشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور از بسیاری از شهرهای نیمه غربی کشور بارش باران و برف گزارش شده است.

وی افزود: برای امروز جمعه نیز در استان‌های آذربایجان‌های غربی و شرقی و کل نیمه غربی کشور و نواحی مرکزی و قسمت های جنوب غرب کشور و سواحل دریای خزر و دامنه های البرز بارش پیش‌بینی می‌شود.

سرکرده پیش‌بینی کرد: شدت بارش امروز در نواحی جنوبی و استان‌های خوزستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، قسمت هایی از بوشهر و شمال استان فارس موجب آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها می شود.

وی افزود: در نواحی شمالی بارش به صورت برف و باران خواهد بود که در نواحی سردسیر، بارش ها عمدتا به صورت برف و در نواحی جنوبی عمدتا به صورت باران است.

سرکرده گفت: برای نواحی شمالی شدت بارش ها در استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان و زنجان، دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان و سواحل دریای خزر یعنی گیلان و مازندران خواهد بود.

وی افزود : امروز کل نیمه غربی کشور بارش خواهد داشت و فردا این سامانه به نواحی شرقی کشور خواهد رسید.

کارشناس هواشناسی گفت: فردا هر چند از مقدار بارش در نواحی غربی کاسته می‌شود، اما در عوض برای نیمه شرقی کشور بارش ها ادامه دار خواهد بود. از اواخر وقت امشب استان های خراسان شمالی و رضوی، گلستان، خراسان جنوبی همچنین استان سیستان و بلوچستان و کرمان و قسمت هایی از استان هرمزگان بارش خواهد داشت؛ ضمن این که احتمال سیلاب، فردا در استان های خراسان جنوبی، کرمان و قسمت هایی از استان فارس وجود دارد.

وی افزود: این در حالی است که با توجه به برودت هوا در خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش ها عمدتا به صورت برف است. بنابراین در جاده های کوهستانی شمال شرق برای فردا و امشب در جاده های شمالی استان‌های البرز ،تهران، قزوین و همچنین شمال غرب کشور یعنی استان های آذربایجان غربی شرقی و اردبیل بارش برف خواهیم داشت و کسانی که قصد سفر دارند حتما تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

سرکرده گفت: تهران هم امروز آسمانی نیمه ابری خواهد داشت و در بعدازظهر بارش‌هایی در استان تهران خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز