خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان در گفت و گو با ایلنا :

تهران مهم‌ترین بازار داخلی هدف گردشگری همدان است / همدان؛ گزینۀ تعطیلات آخر هفته پایتخت نشینان

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۷۰۵

به زودی قطار همدان- تهران فعال می‌شود که این اتفاق به نوبه خود برای گردشگری استان مهم ارزیابی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با توجه به مسافت کم و راه‌های جاده‌ای مناسب بین همدان و تهران، گردشگران ساکن پایتخت را هم گزینۀ خوب برای تعطیلات آخر هفته و هم بزرگترین و مهمترین بازار داخلی هدف گردشگری همدان بر شمرد.

به گزارش ایلنا از همدان،طی یک ماه اخیر مهم‌ترین رویدادی که در حوزه گردشگری کشور به وقوع پیوست موضوع برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته بود؛ اگرچه این نمایشگاه در روزهای پایانی بهمن برگزار شد؛ اما به دلیل نزدیکی رویداد به گردشگری نوروزی؛ ادارات کل میراث فرهنگی استان‌ها از طرفی و شرکت‌های مرتبط با گردشگری از سوی دیگر، تلاش می‌کردند این بازار را مهم‌ترین مکان برای جذب مسافر در ایام نوروز بدانند، در همین راستا، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان هم در نمایشگاه تلاش کرد پتانسیل‌های استان را به گردشگران استان‌های دیگر معرفی کند تا بازار گردشگری نوروزی همدان از منظر حضور مسافر پر رونق باشد.  

در این میان علی مالمیر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان به عنوان یکی از مهم‌ترین متولی گردشگری استان، امکان‌هایی را که این نمایشگاه برای استان ایجاد کرد در آستانه نوروز برای خبرنگار ایلنا در همدان ترسیم و تشریح کرد.

تهران مهم‌ترین بازار داخلی هدف گردشگری همدان است / همدان؛ گزینۀ تعطیلات آخر هفته پایتخت نشینان

مالمیر با بیان اینکه نمایشگاه گردشگری به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای گردشگری کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: این نمایشگاه سالانه و غالباً در بهمن ماه برگزار می‌شود.

مالمیر ضمن اشاره به اینکه نمایشگاه  فضای مناسبی برای تعامل و تفاهم است و سبب شدن بخش‌های مختلف با پتانسیل‌های یکدیگر می‌شود، تشریح کرد: این نمایشگاه فرصت خوبی برای دیدارهای تخصصی و حرفه‌ای بخش‌های مختلف اعم از بخش خصوصی و بخش دولتی بود که می‌توان آن را مهم‌ترین دستاورد برگزاری نمایشگاه دانست.

وی افزود: از سوی دیگر با توجه به بازدید مردم از این نمایشگاه می‌توان جاذبه‌ها و پتانسیل‌های استان را به آن‌ها نشان داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه این نمایشگاه قبل از ایام نوروز برگزار می‌شود، تصریح کرد: این نمایشگاه با شناساندن ظرفیت‌ها و جاذبه‌های استان می‌تواند، همدان را به عنوان مقصد سفر نوروزی مطرح کند.

مالمیر با تاکید بر این نکته که تهران بزرگترین و مهم‌ترین بازار داخلی هدف استان همدان است، گفت: از نظر نزدیکی راه و زیرساخت‌های مناسب این نمایشگاه دارای اهمیت مضاعف است.

به زودی قطار همدان- تهران فعال می‌شود

وی ادامه داد: به زودی قطار همدان- تهران فعال می‌شود که این اتفاق به نوبه خود برای گردشگری استان مهم ارزیابی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه حضور متفاوت سال گذشته همدان در نمایشگاه گردشگری، در ایام نوروز تاثیر مثبت خود را نشان داد، خاطرنشان کرد: براساس تحقیقات ما بیشترین تعداد بازدید متعلق به شهروندان تهرانی است.

مالمیر یکی از ویژگی‌های متفاوت این نمایشگاه را متمرکز‌بودن بخش‌های مختلف یک استان  در یک محل دانست و  عنوان کرد: امسال سالن‌ها به صورت موضوعی توزیع شده بودند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه خوشبختانه با هم‌افزایی و هماهنگی که وجود دارد آمادگی کامل را برای میزبانی از مهمانان نوروزی داریم، گفت: ستاد سفر استان، شهرستان و کمیته‌های ده‌گانه ذیل آن برنامه‌ها لازم را اندیشیده‌اند که بتوانند هم به لحاظ ارائه خدمات و ایجاد فضای شاد، مفرح و خاطره‌انگیز در استان میزبان خوبی برای گردشگران نوروزی باشند.

وی عنوان کرد: امیدواریم از رهگذر این اتفاق  شاهد حضور خوب گردشگران در ایام نوروز باشیم و سال خوبی را در عرصه گردشگری در استان همدان شروع کنیم که مایه موفقیت و خوشحالی مردم استان و تاسیسات گردشگری و در کل استان باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان ضمن اشاره به بازید علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  و استاندار از غرفه استان همدان در این نمایشگاه اظهار کرد: با استفاده از کلیپ‌ها و تیزرهایی که طراحی شده بود، انواع گردشگری استان همدان را به گونه‌ای به تصویر کشیدیم که  بتوانیم جاذبه‌های‌مان را به صورت بصری به بازدیدکنندگان منعکس کنیم.

مژده نورالهیان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز