خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

برگزاری «شب‌های موسیقی هگمتانه» برای مردم همدان

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۷۲۹

نشست رسانه‌ای تشریح رخداد بیست‌و‌یکمین جشنواره موسیقی استان همدان (شب‌های موسیقی هگمتانه) در قالب سی و چهارمین جشنواره سراسری موسیقی فجر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در همدان، بیست‌و‌یکمین جشنواره موسیقی استان همزمان با سی و چهارمین جشنواره سراسری موسیقی فجر، در قالب «شب‌های موسیقی هگمتانه» از 1 تا 7 اسفندماه در مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینا برگزار می‌شود.

هادی فیض‌منش، معاون هنری اداره‌کل ارشاد گفت: این رویداد، بیست و یکمین جشنواره استان و سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر است که به‌صورت ملی برگزار می شود. 27 گروه برای حضور در این رویداد اعلام امادگی کردند و در نهایت 14 گروه انتخاب شدند و 3 گروه هم از تهران برای مردم هنردوست همدان اجرای برنامه خواهند داشت.

وی افزود: متولی برگزاری برنامه‌های موسیقی، آموزش موسیقی و همچنین تقویت و حمایت از مجموعه‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند بر حسب تکالیف قانونی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ در همین راستا انجمن موسیقی استان هم مدتی است فعالیت خود را اغاز کرده است.

وی ادامه داد: از این پس همه رخدادهای موسیقی ما در مجتمع بوعلی سینا که دارای فضاهای مناسب از جمله پلاتو، سالن کنفرانس، نگارخانه و سالن همایش 500 نفره است و همچنین مکان انجمن هم در همین مجتمع مستقر شده، برگزار می‌شود.

فیض منش افزود: در این جشنواره، ویژه برنامه‌هایی برای کودکان و نوجوانان نیز به منظور آشنا کردن آنها با هنر موسیقی و شعر و ترانه و ملودی درنظر گرفته شده و صبح ها از ساعت10 تا 12 میزبان علاقه مندان به موسیقی در گروه سنی کودکان خواهیم بود. بعد ازظهر ها هم ویژه برنامه هایی تدارک داده شده است.

فیض منش تاکید کرد: نکته خوب این جشنواره هم توجه ویژه برگزار کنندگان به شعر و موسیقی اصیل ایرانی است. ما باید ذهن و ذائقه مردم را به موسیقی فاخر و اصیل ایرانی آشنا کنیم. در کنسرت‌های موسیقی خلق هنر در همان لحظه اتاق می‌افتد و مشخص است که چقدر کار مشکلی است.

همچنین علی آقامحمدی، دبیر اجرایی جشنواره و مدیرعامل جشنواره موسیقی اضافه کرد: موسیقی زبان مشترک همه مردم دنیاست و نیاز به ترجمه ندارد.

وی درباره انجمن موسیقی استان گفت: امسال اعضای جدیدی با ترکیبی جوان و پرکار و با انگیزه که تمامی اعضای آن فارغ التحصیلان و اساتید رشته موسیقی هستند، به این انجمن معرفی شده اند و سعی بر حمایت از گروه‌های استانی و حفظ و سیانت از موسیقی ایرانی و نواحی دارد.

دبیر اجرایی جشنواره ادامه داد: افتتاحیه این برنامه یکم اسفندماه و اختتامیه در تاریخ 7 اسفندماه با حضور همه مردم، ساعت 16در مجتمع بوعلی سینا برگزار خواهد شد.

وی به حضور اساتیدی همچون کیوان ساکت، وحید تاج، مهران مهرنیا، آرش نصیری، صادق چراغی و... در این جشنواره اشاره کرد و خبر از برگزاری برنامه‌هایی اعم از نقد و بررسی، افتتاحیه موزه، یادواره‌ها، کارگاه‌ها و نشست‌های مختلف همچون نشست سازندگان ساز با مدیران هنری و ... داد.

آقامحمدی افزود: هزینه بلیت‌های کنسرت گروه‌های داخلی، 40 هزار تومان است که آن را به 20 هزار تومان کاهش داده‌ایم و برای گروه‌های خارج استان، از 40 تا 70 هزار تومان درنظر گرفته شده است.  علاقه‌مندان می توانند از سایت ایران کنسرت، شهرکتاب و یا در ورودی سالن بلیت‌ها را تهیه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز