خبرگزاری کار ایران

حاجی بابایی:

بررسی پیشنهادهای پیرامون ماده واحده بعد از بررسی تبصره‌های لایحه بودجه ۹۸

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۸۹۸

نماینده مردم همدان در مجلس طی تذکری نسبت به عدم بررسی پیشنهاد نمایندگان در مورد ماده واحده در لایحه بودجه ۹۸ انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حمیدرضا حاجی بابایی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸ در تذکر شفاهی خود با استناد به مواد (۱۹۵) و (۱۸۲) آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس ماده (۱۹۵) آیین‌نامه داخلی در صورتی که نمایندگان نسبت به اجرای آیین‌نامه داخلی مجلس تخلفی را که مربوط به همان ماده واحده باشد مشاهده کنند حق دارند بلافاصله مورد تخلف را قبل از رأی‌گیری اعلام کنند و این در حالی است که شما از این تذکر عبور کردید.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس بند (۴) ماده (۱۸۲) آیین‌نامه داخلی مجلس در جلسه علنی پس از رسیدگی به کلیات بودجه و تصویب آن پیشنهادهای مربوط به درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار بودجه مطرح می‌شود.

وی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمانی که ماده واحده مربوط به تغییر سقف درآمدها مطرح شد نمایندگان می‌توانستند در این رابطه پیشنهاد ارائه دهند اما شما گفتید بعد از بررسی کامل ماده واحده بررسی می‌شود و این در حالی است که در شرایط کنونی مجلس به کلیات لایحه بودجه رأی داده، سقف درآمدها تعیین شده و اگر جلوتر رویم پیشنهاد نمایندگان در رابطه با ماده واحده قابل طرح نخواهد بود.

علی لاریجانی در پاسخ به نماینده مردم همدان افزود: این امکان وجود دارد که در بررسی اجزا به درآمدها اضافه شود ضمن این که شما در هیئت رئیسه در جریان بودید که اگر ابتدا ماده واحده سقف درآمد را تصویب کنیم نمایندگان قدرت مانور نخواهند داشت و نمی‌توانند پیشنهاد اضافه بر سقف درآمدها را ارائه دهند بنابراین ما معمولاً کلیات را بررسی می‌کردیم، جمع می‌زدیم و بعد ماده واحده درآمدهایش را می‌نوشتیم و این به نفع نمایندگان است که بتوانند با این روش پیشنهاد ارائه دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ماده واحده مجموعه تصمیماتی است که ذیل آمده پس بنابراین باید روی آن تأمل کنیم و چون این روال نبوده است باید این موضوع را مورد مطالعه قرار دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز