خبرگزاری کار ایران

بطحایی در البرز عنوان کرد؛

ارتقای سرانه‌ آموزشی البرز، اولویت وزارت آموزش و پرورش

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۷۷۲

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برنامه ویژه که از مهر امسال در مدارس اجرا می شود، گفت: در بعضی مقاطع تحصیلی، هفته ای ۲ ساعت، برنامه آموزشی در اختیار معلمان، اولیا و مربیان قرار می گیرد و این برنامه ها متناسب با نیاز منطقه و نیازهای دانش آموزان، تنظیم شده است.

به گزارش ایلنا، سیدمحمد بطحایی امروز در حاشیه بازدید و ارزیابی طرح ملی برنامه ویژه مدرسه که با همراهی استاندار البرز در دبستان فاطمه زهرا (س) در مهرشهر و دبیرستان متوسطه اول مهدیه در رجایی شهر برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: برنامه های ویژه مدرسه مهمترین برنامه هایی است که از مهر ماه سال جاری در مدارس آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس این برنامه ها، هفته ای ۲ ساعت در پایه چهارم، پنجم و در ابتدایی اول و دوم و همچنین متوسطه اول در اختیار معلمان، اولیا و مربیان قرار می گیرد، افزود: این برنامه ها متناسب به نیاز منطقه  و نیازهای دانش آموزان تنظیم شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این گام بسیار کوچکی است که نیازهای منطقه ای فردی و اجتماعی دانش آموزان را در خود می گنجاند، عنوان کرد: در شروع چنین طرحی به ویژه در گستره کشور با محدودیت ها و مشکلاتی روبرو هستیم ولی خوشبختانه شواهد نشان می دهد که این کار به خوبی اجرا و امیدواریم دامنه این کار گسترده تر شود.

بطحایی با اشاره به اینکه این طرح در تمام مدارس کشور اجرا می شود، گفت: میزان پیشرفت این طرح حاکی از موفقیت آن بوده که البته ممکن است نقص هایی وجود داشته باشد که باید رفع شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه میانگین سرانه آموزشی در کشور ۵ متر مربع است ولی در استان البرز حدود۳ متر مربع است، تصریح کرد: استان البرز از نظر سرانه آموزشی بسیار ضیف است و امیدواریم در سال ۹۸ استان البرز جزو اولویت های اول ما برای سرانه فضای آموزشی باشد.

وی ادامه داد: اکنون استان البرز در رده استانهای سیستان و بلوچستان در فضای آموزشی قرار دارد  که از تمام خیرین میخواهیم این استان را در برنامه های خود برای ساخت و کمک قرار دهند.

بطحایی با بیان اینکه تنبیه دانش آموزان یک آفت است و گاهی چنین اتفاقاتی پیش می آید، بیان کرد: نباید خشونت های این چنینی در آموزش و پرورش وجود داشته باشد و مدیران در آموزش و پرورش باید به عنوان نمایندگان در چنین شرایطی برخورد کنند.

 وزیر آموزش و پرورش همچنین از روند اجرای  طرح ملی ویژه مدرسه در راستای آموزش مهارتهای زندگی و اجتماعی  و طرح تدبیر و عملیاتی شدن ساحت های ۶ گانه تربیتی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در استان بازدید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز