خبرگزاری کار ایران

آمادگی اصفهان برای استقبال از مسافران نوروزی؛

شهردار : شهر را خانه تکانی می‌کنیم/ آغاز حفاری تونل خط دوم متروی اصفهان/یک‌هزار میلیارد تومان هزینه بودجه سالانه شهرداری برای پروژه‌های حمل ونقلی

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۶۱۷

شهردار اصفهان گفت: در آستانه عید نوروز 98، خانه تکانی شهر با همه تجهیزات شهرداری آغاز شده و امیدواریم مردم عزیز ایران، در نوروز سال جدید اصفهان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند تا نوروز متفاوتی را تجربه کنند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، قدرت الله نوروزی با اشاره به اینکه  معمولا تلاش شهرداری در آخرین ماه سال زیادتر می‌شود تا شهر را آماده استقبال از نوروز این جشن کهن ایرانیان کند، بیان کرد: امیدوارم هموطنان ما، اصفهان را مقصد سفر خود قرار دهند چراکه با سفر به این شهر، قطعا روزهای خوبی را سپری خواهند کرد و در این راستا ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز شهر اصفهان و کمیته‌های متعدد آن شکل گرفته است.

مدارس اصفهان به کمک شهر می‌آیند

وی ادامه داد: یکی از اداراتی که بیشترین نقش را در تسهیل عبور و مرور دارد آموزش و پرورش است که امسال با تعامل شهرداری و این اداره مدارس اصفهان برای پارک خودروها، به کمک شهر می آیند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه شهرداری در هفته گذشته نخستین جایزه تعالی سازمانی را به خود اختصاص داد، تصریح کرد: اقدام شهرداری برای در معرض ارزیابی و قضاوت قرار گرفتن، کاری شجاعانه و برخاسته از تفکری نو در یک شهرداری بود. همچنین در این هفته شهرداری اصفهان توانست حائز رتبه برتر بهینه سازی مصرف انرژی در کشور و رتبه دوم در حوزه انرژی های تجدیدپذیر شود.

آغاز حفاری تونل خط دوم متروی اصفهان

شهردار اصفهان تصریح کرد:هفته گذشته پروژه بزرگ پردیس هنر افتتاح شد که یکی از بزرگترین طرح های یک و نیم سال گذشته با مساحت 80 هزار مترمربع با صرف 30 میلیارد تومان اعتبار به شمار می رود. این مکان در ایام نوروز یکی از جاذبه های زیبا برای برگزاری برنامه های فرهنگی و تفریحی خواهد شد و می تواند محلی برای برگزاری رویدادهای گردشگری و مورد استفاده بخش خصوصی باشد.

وی تصریح کرد: حفاری تونل خط 2 متروی اصفهان که قرار بود این طرح با حضور نوبخت، معاون رئیس جمهور آغاز شود اما به دلیل سفر همزمان نخست وزیر ارمنستان به اصفهان و به دلیل لزوم حضور مسئولان سیاسی کشورمان در دیدارهای دیپلماتیک، با حضور مسئولان استانی آغاز شد.

نوروزی با بیان اینکه ساخت 4 ایستگاه خط دو از قبل آغاز شده است، افزود: خط دوم مترو از طرح‌های کاهش آلایندگی و رفع مشکل ترافیک خواهد بود و ایستگاه های آن از شمال غرب در جاده حبیب آباد آغاز و نهایتا به میدان شهدا در خمینی شهر خواهد رسید.  

وی تصریح کرد: ایستگاه بزرگی که در میدان امام حسین (ع) ساخته شده است محل تلاقی و سوار شدن مسافران در خطوط یک و دو می شود. اولویت بهره برداری ما در خط دوم از میدان امام حسین (ع) تا مدرس نجفی است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه بیش از هزار میلیارد تومان بودجه سالانه شهرداری اصفهان صرف پروژه مترو می شود، تصریح کرد: برای حفاری تونل مترو در خط دوم، دو کاترهد خریداری شده که یکی از آنها از گمرک ترخیص شده و کاترهد دوم هم به زودی وارد کار می شود.  

حمام های قدیمی جاذبه های گردشگری

شهردار اصفهان در مورد حمام‌های قدیمی در منطقه یک نیز گفت: بخش هایی از این موضوع به سازمان اوقاف برمی‌گردد که از شهرداران مناطق و مدیران مرتبط خواسته‌ایم جلساتی برای حل این موضوع با اوقاف تشکیل دهند.

وی با بیان اینکه حمام‌هایی که می تواند به سرمایه گردشگری تبدیل شود با رایزنی اوقاف و شهرداری باید به بخش خصوصی واگذار شود، افزود: در این ارتباط در هفته اخیر جلساتی برگزار شده است اما به طور کلی حمام‌ها زیر نظر اوقاف هستند.

ساخت مجتمع تجاری، تفریحی  در اطراف منارجنبان

شهردار اصفهان در مورد تعیین تکلیف محوطه اطراف منارجنبان اظهار کرد: منارجنبان ظرفیت بزرگی برای منطقه 9 است و واگذاری زمینی که اشاره شد، در شورای عالی سرمایه‌گذاری مورد بحث قرار گرفت و قرار شد یک مجتمع تجاری، گردشگری و تفریحی در این زمین 14 هزار مترمربعی البته با مساحت 3700 مترمربع از سوی بخش خصوصی ساخته شود.

وی با بیان اینکه این پروژه قبل از پایان سال جاری تجهیز کارگاه خواهد شد، افزود: قبل از منارجنبان هم یک قطعه زمین دو هزار متری و پشت منارجنبان هم یک قطعه زمین وجود دارد که تاکید ما بر استفاده از این زمین ها برای ساخت پارکینگ مناسب در این محدوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز