خبرگزاری کار ایران

ریزش سرمایه‌های اجتماعی و فرار سرمایه گذاران از اصفهان/اقتصاد اصفهان نیازمند تغییر بر اساس شاخص ها است

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۸۰۱

گلشیرازی فعال اقتصادی گفت: طبق آمار‌های منتشر شده از سوی وزارت اقتصاد و دارایی در بهمن ماه سال جاری، اصفهان به همراه استا‌ن‌های خراسان شمالی، کرمانشاه و ایلام و سیستان و بلوچستان در بدترین شاخص محیط کسب و کار قرار دارد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مسعود گلشیرازی در نشست خبری تشکل فراگیر تولید و تجارت اظهار کرد: این تشکل از سال 88 آغاز به کار کرد به طوری که اعتقاد دارد کرسی های اتاق بازرگانی باید در اختیار فعالان اقتصادی قرار گیرد.

وی ادامه داد: ایجاد کمیسیون گردشگری و تولید و تجارت اتفاق مهمی بود که فعالان تولید و تجارت آن را به دست گرفتند.

این فعال عرصه بازرگانی یادآور شد: از دوماه قبل از انتخابات دور هشتم در سال 93 با تمامی فعالان اقتصادی تماس گرفته شد تا برای انتخابات اتاق بازرگانی ثبت نام کنند که تنها 10 درصد آنها به عنوان کاندیدا ثبت نام کردند.

گلشیرازی با بیان اینکه گفتمان بخش خصوصی واقعی در همان دوره مورد اقبال قرار گرفت، گفت: با این حال در انتخابات دورن گرای اتاق بازرگانی تشکل مقابل توانست اکثر کرسی ها را در اختیار بگیرد اما باید تاکید کنم که انتخابات این صنف زن و مرد ندارد و همه می توانند در آن شرکت کنند.

وی ضمن اذعان به خشکی آب رودخانه زاینده رود، افزود: در عرصه اقتصادی نیز اتفاقات مشابهی افتاده است و با وجود آنکه اعضای اتاق بازرگانی 40 درصد رشد دارد، اما به همین نسبت اعضای قدیمی آن از به استان های دیگر رفتند چراکه اصفهان مشکلاتی نظیر مالیات، بروکراسی های پیچیده و عدم تخصیص تسهیلات بانکی و ... دارد.

عضو تشکل تولید و تجارت با تاکید بر اینکه جامعه‌ای رشد می کند که کل فعالان اقتصادی بر روی آن حساس باشند، تصریح کرد: امروز باید به جای رفتار پوپولیستی به فکر ارتقای کسب و کار جامعه باشیم چون با جنگ اقتصادی روبرو هستیم که از خارج به ما تحمیل شده است.

وی از رونمایی برند ملی ایران توسط ریاست جمهوری در سه شنبه هفته جاری خبرداد و اضافه کرد: اتاق بارزگانی شاخص و معیار می خواهد که برای تحقق این امر باید کسانی انتخاب شوند که از بخش خصوصی واقعی باشند و خط فقر را درک کنند.

وی ادامه داد: در شاخص های زیادی همچون سرمایه گریزی و از دست دادن سرمایه های اجتماعی نیز در بین پنج استان پایین جدول هستیم و چنین آمارهایی نشان می دهد که صنعتی ترین استان کشور در جایگاه نامناسبی در حوزه اقتصاد قرار دارد و اگر مثل گذشته به شاخص ها بی‌توجه باشیم، به زودی وضعیت اقتصاد مان بدتر از زاینده رود می شود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز