خبرگزاری کار ایران

با حضور سه وزیر دولت تدبیر و امید انجام شد؛

آغاز طرح تامین آب شرب و صنعت لامرد و مُهر از خلیج فارس

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۹۵۵

با حضور وزرای صمت، نیرو و اطلاعات و استاندار فارس، نماینده مردم لامرد و مهر و دیگر مسئولان استانی ، عملیات اجرایی طرح تامین آب شرب و صنعت لامرد و مُهر از خلیج فارس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه کلنگ‌زنی طرح شرین سازی آب دریا در شهرستان لامرد در جمع خبرنگاران در خصوص طرح تامین آب شرب و صنعت لامرد و مهر از خلیج فارس گفت: پروژه حاضر، سی و هشتمین پروژه در این زمینه در دولت تدبیر و امید است که میزان 15 میلیون مترمکعب آب شرب صنایع منطقه و مصارف خانگی را تامین خواهد کرد.

اردکانیان ضمن حساس شمردن این پروژه در تامین آب شرب منطقه گفت: این پروژه یکی از ده پروژه نمک‌زدایی است که از سال 92 در دولت تدبیر و امید برنامه‌ریزی شده است و مطابق برنامه زمانبندی فاز نخست ظرف مدت ۲ سال به اتمام خواهد رسید.
 
وزیر نیرو افزود: انتقال آب به دشت لامرد شامل حدود ۷۰ کیلومتر مسیر خط انتقال با ۵ ایستگاه پمپاژ و ۷ مخزن تعادلی اجرا خواهد شد که مسیر آزادراه لامرد-پارسیان برای انتقال آب به لامرد انتخاب شده است.  
 
اردکانیان گفت: طرح انتقال آب خلیج فارس به دشت لامرد با ظرفیت سالانه ۱۵ میلیون مترمکعب (۸ و نیم میلیون مترمکعب آن مربوط به صنایع انرژی بر لامرد و پارسیان با تضمین خرید از ایمیدرو و مابقی جهت شرب و سایر صنایع) است.
 
در آیین کلنگ زنی این پروژه همچنین حمیدرضا دهقانی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان فارس گفت: این طرح ملی که با هدف تامین زیرساخت‌های توسعه استان فارس اجرا می شود و شامل مدیریت تولید و توزیع و مصرف آب در استان فارس است که با توجه به خشکسالی‌های پی در پی سال‌های اخیر موضوعی مهم و حساس است.
 
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس گفت: برای پروژه یاد شده مجوزهای قانونی نظیر مجوزهای زیست‌محیطی، پدافند غیر عامل، میراث فرهنگی و سایر مجوزها از هر دو استان فارس و هرمزگان و از حدود 20 سازمان و نهاد استانی اخذ شده است.
 
گفتنی است؛ این طرح شامل تاسیسات نمک زدایی از آب دریا و همچنین انتقال آب به دشت لامرد است که مراسم کلنگ زنی پروژه احداث آب شیرین کن ۱۵ میلیون متر مکعبی (تاسیسات نمک زدایی از آب دریا) در زمینی به مساحت ۶ و نیم هکتار در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان در مهرماه ۹۷ انجام شد که این پروژه در ۳ فاز احداث خواهد شد.
 
طرح تامین آب شرب و صنعت لامرد از خلیج فارس به منظور تامین کمبود آب شهری و روستایی شهرستان‌های لامرد و مهر در افق بلند مدت و همچنین تامین آب مورد نیاز مناطق انرژی بر لامرد و پارسیان و سایر صنایع جنوب فارس، تامین آب شهرک جدید ۵۴ هزار نفری تابناک  اجرا خواهد شد.
 
اعتبار اجرای طرح براساس برآورد سال ۹۶ به مبلغ ۴۵۰ میلیارد تومان است.
انتهای پیام/
مرتضی عبداله زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز