خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و گو با ایلنا مطرح شد:

مشاغل خانگی ضرورت توسعه اشتغال پایدار و ماندگاری جمعیت

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۹۰۹

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با اشاره به نقش مشاغل خانگی در ثبات جمعیت روستاها گفت: مشاغل خانگی ضرورت توسعه اشتغال پایدار و ماندگاری جمعیت است.

فریبا آیت اللهی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به استقبال روز افزون از مشاغل خانگی در استان اظهار داشت: خوشبختانه سیاست‌های اتخاذ شده در این مسیر به نحوی است که جوانان و زنان می‌توانند بهره بیشتری از این فرصت کارآفرینی ببرند.

وی با اشاره به حمایت تیم اقتصادی یزد از مشاغل خانگی و اهمیت این موضوع ادامه داد: در اجرای طرح الگوی توسعه مشاغل خانگی و با عنایت به وضعیت بیکاران استان، در کارگروه تخصصی اشتغال از سال پیش مصوب شد حداقل 70 درصد مجوز‌های مشاغل خانگی برای فارغ التحصیلان و زنان باشد.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با اشاره به اینکه بخش عمده ای از بیکاران استان را فارغ التحصیلان دانشگاهی و بانوان تشکیل می دهند اضافه کرد: با این نگاه، اجرای این مصوبه در دستورکار قرار گرفت و دستگاه‌های اجرایی صادرکننده مجوز مشاغل خانگی بیش از 40 درصد مجوزها را برای جوانان و همین تعداد مجوز ویژه زنان صادر می کنند.

آیت اللهی در ادامه با تشریح اهم فعالیت های صورت گرفته در حوزه مشاغل خانگی تصریح کرد: میانگین 84 درصد اشتغال ایجاد شده دستگاه‌ها در بخش مشاغل خانگی، برای افراد بدون تحصیلات دانشگاهی بود که 16 درصد برای افراد دارای تحصیلات دانشگاهی در نظر گرفته شد.

وی بیان داشت: بیشترین طرح‌های ارائه‌شده مربوط به شهرستان یزد و کمترین آن به اشکذر و در دستگاه‌ها نیز بیشترین طرح‌های حمایتی به سازمان صنعت، معدن و تجارت و کمترین آن به صندوق کارآفرینی‌امید اختصاص داشت.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد در ادامه افزود: بیشترین فراوانی صدور مجوز مشاغل خانگی مربوط به پرورش گوسفند و بز، تولید زعفران، قالیبافی، پرورش مرغ بومی، دوخت لباس، گلیم‌بافی، پرورش قارچ خوراکی، پرورش زنبور عسل، طراحی پارچه و لباس همچنین پرورش گاو شیری است.

وی عنوان کرد: مطابق مصوبات ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی رشته‌های این مشاغل در حوزه‌های صنایع دستی، فرش، کشاورزی، دامپروری، شیلات، خدمات، تولیدی صنعت و فناوری اطلاعات احصاء شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز