خبرگزاری کار ایران

شاه‌کرمی:

توجه به نیروی کار صیانت از سرمایه است

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۱۹۴

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی در بازدید از معدن فیروزه نیشابور گفت: تلاش‌های صورت گرفته شده در این معدن قابل تقدیر و به‌عنوان یک الگوی تعاونی توسعه‌ای می‌توان ازآن بهره برد.

به گزارش ایلنا از مشهد، شاه‌کرمی در جریان بازدید از معدن فیروزه نیشابور گفت: در راستای رفع و تسریع صادرات تولیدات این معدن باید ضمن شناخت از بازارهای هدف ومشتریان خاص از خام فروشی جلوگیری و تولیداتی با  ارزش افزوده مبادرت کنیم.

معاون روابط کار همچنین با اشاره به عدم ایجاد حوادث ناشی از کار در معدن ضمن تقدیر از مجموعه مدیران وکارکنان بر رعایت و اجرای بیشتر قوانین و مقررات ایمنی و بهداشت کار را مورد تاکید قرار داد و گفت: توجه و برقراری شرایط لازم کار برای نیروی انسانی درحقیقت حفاظت و بالابردن بهره وری و سرمایه را درپی خواهد داشت.

سعادتی مدیر تعاونی معدن فیروزه نیز با اشاره به تاریخچه تنها معدن فیروزه کشور در نیشابور گفت: این معدن از سال ۸۲ با ۱۸ نفر پرسنل به تعاونی واگذار شد که در حال حاضر بالغ بر ۱۸۰ نفر نیرو که سهامداران تعاونی هستند در این مجموعه فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: سالانه براساس تفاهم‌نامه ۴۰ تن فیروزه استخراج و برای فرآوری به واحدهای مختلف از جمله روستای معدن و شهرستان‌های فیروزه، نیشابورو مشهد ارسال که براساس آمار ۲۰ هزار نفر دراین صنعت مشغول به‌کارند.

شاه‌کرمی مهاجرت معکوس جمعیت روستای را از دستاوردهای تعاونی ذکر کرد و گفت: تعداد خانوارهای ساکن روستا از ۶۰ به بیش از ۶۰۰ خانواده که در مجموع ۳۴۲نفر از این افراد سهامداران تعاونی معدنی سنگ فیروزه است.

وی در پایان با تاکید بر اشباع بازار داخلی خواستار ایجاد بستر لازم و حمایت در صادرات این محصول شد.

 همچنین سنجری مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی با توجه به ظرفیت‌های معدن فیروزه نیشابور گفت: آمادگی داریم در راستای تامین سرمایه و ابزار بویژه آموزش و ایجاد خوشه‌های توسعه و سرمایه‌گذاری زیرساخت‌ها این صنعت تسهیلات و همکاری‌های مورد نیاز را انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز