خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان یزد:

توانمندسازی جامعه از اهداف مهم بهزیستی است/ تفت دومین شهر سالمند کشور است

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۱۶۰

مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: توانمندسازی جامعه هدف یکی از اهداف مهم بهزیستی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلیل عفتی مشارکت افراد در اشتغال و توانمندسازی را ضروری دانست و اظهار داشت: در بهزیستی معتقدیم هر انسانی، با هر دلیل و مشکلی با دریافت خدمات تخصصی و مشارکت خود فرد می تواند توانمند شود و دیگر معلول و نیازمندی نخواهیم داشت که نیازمند پرداختهای خیریه ای باشد.

وی افزود: این رویکرد باعث شده بهزیستی در ابعاد و موضوعات مختلف وظیفه توانبخشی و توانمندسازی را جدی بگیرد و با استفاده از ظرفیت خود افراد منشا خدمت آنها به خود و خانواده شان باشد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به فعالیت موسسات مختلف تحت نظارت بهزیستی در سطح استان گفت: در نگاه بهزیستی کار خیر هر نوع مشارکت، فکر و قدمی در راستای بهترزیستن جامعه است.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه شهرستان تفت با داشتن بیشترین جمعیت سالمندی دومین شهر سالمند کشور است عنوان کرد: 20 درصد جمعیت تفت را سالمندان شکل می دهند و این شهرستان اولین شهر سالمند استان است.

عفتی با اشاره به گسترش مراکز روزانه سالمندی در سطح استان گفت: بهزیستی با راه اندازی این مراکز عملکرد اجتماعی، توانبخشی و پزشکی سالمندان را مدنظر دارد.

وی ارایه یک الگوی سالم سالمندی به سالمندان را یادآور شد و اظهار داشت: پیشگیری از انزوا در سالمندان و افزایش حضور آنها در جامعه با توجه به نقش و جایگاهی که دارند از مواردی است که در مراکز روزانه سالمندی دنبال می شود.

به گزارش ایلنا؛ هفدهمین مرکز روزانه سالمندان و سیزدهمین مرکز ویزیت در منزل بیماران روانی مزمن به مناسبت چهلمین سال  انقلاب صبح امروز با حضور مدیرکل بهزیستی، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان تفت افتتاح شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز