خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری تبیین روابط حقوقی ایران و ترکیه در قزوین مطرح شد؛

تامین امنیت حقوقی کشورها بر عهده کانون‌های وکلای دادگستری است/ آزمون وکالت در ایران، گامی جلوتر از ترکیه

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۰۳۴

رئیس کانون وکلای قاضیان تپ گفت: وظیفه کانون‌های وکلای دادگستری این است که قوانینی ایجاد کنند تا امنیت حقوقی در کشورها تامین شده و اعتماد جامعه افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، به مناسبت برگزاری همایش بین‌المللی تبیین روابط حقوقی اتباع ایران و ترکیه نشست خبری  با حضور رئیس و معاون کانون وکلای دادسگتری استان قزوین و روسای کانون‌های وکلای آنکارا، ازمیر و قاضیان تپ در قزوین برگزار شد.

انچ سارکان رئیس کانون وکلای آنکارا در این نشست گفت: با توجه به ارتباطاتی که از گذشته با ایران داشتیم، دوست داشتیم در این کشور حضور یابیم که از دعوت کانون وکلای دادگستری استان قزوین تشکر می‌کنیم.

وی افزود: قبلا پروژه‌ای را با کانون وکلای دادگستری استان البرز اجرا کرده‌ایم که با سیستم حقوقی ایران آشنا شویم که این نشست‌ها موجب پیشرفت دو کشور ایران و ترکیه می‌شود.

بکتاش شارکلی رئیس کانون وکلای قاضیان تپ هم در این نشست گفت: وظیفه کانون وکلای دادگستری این است که قوانینی ایجاد کنند تا امنیت حقوقی در کشورها تامین شده و اعتماد جامعه افزایش یابد.

شارکلی خاطرنشان کرد: اینکه در ایران آزمون وکالت وجود دارد  اما در ترکیه وجود ندارد به این معناست که ایران یک گام جلوتر از ترکیه است.

اوزکان یوجیل رئیس کانون وکلای ازمیر هم در این نشست گفت: ایجاد دوستی بین دو کشور ایران و ترکیه و هماهنگی‌های رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین و اعضای هیأت مدیره برای ما بسیار ارزشمند است.

این مسئول ادامه داد: افزایش ارتباطات دو کشور ایران و ترکیه، قطع به یقین موجب نزدیکتر شدن دو کشور به هم می‌شود که باید از این فرصت استفاده کرد تا همدیگر را بهتر بشناسیم.

کانون وکلای قزوین در تبیین روابط حقوقی پیش‌رو است

ملتیم آکیول نایب رئیس کانون وکلای آنکارا هم در این نشست گفت: در زمینه تبیین روابط حقوقی بین ایران و ترکیه اقدامی که در البرز شروع شده و سپس کانون وکلای دادگستری استان قزوین در این زمینه پیشرو بوده برای ما بسیار مهم است.

وی افزود: ایجاد امنیت حقوقی در یک کشور یا کشورهای دیگر موجب می‌شود بسیاری از مسائل به اصول خود دست یابند.

این مسئول ادامه داد: امنیت حقوقی دو کشور ایران و ترکیه، با افزایش روابط حقوقی مستحکم می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز