خبرگزاری کار ایران

افخم در واکنش به اظهارات معاون نخست وزیر ترکیه:

برقراری امنیت در ترکیه، به امنیت در ایران و کل منطقه کمک می‌کند

کد خبر : ۱۱۳۳۷۷

طرح اتهامات واهی نمی‌تواند مشکلاتی را که ریشه داخلی دارد، حل نماید / روابط ایران و ترکیه بر اساس احترام و اعتماد متقابل می‌باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نسبت به سخنان معاون نخست وزیر ترکیه که در رسانه های گروهی آن کشور منتشر شد، واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، مرضیه افخم با ابراز تاسف از سخنان بشیر آتالای اظهار کرد: طرح اتهامات واهی نمی‌تواند مشکلاتی را که ریشه داخلی دارد، حل نماید.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بطور کلی از هر روندی که به صلح و آرامش در کشورهای منطقه کمک نماید، استقبال می‌کند و بر این باور است که برقراری امنیت در ترکیه، به امنیت در ایران و کل منطقه نیز کمک می‌کند.

وی با اعلام این‌که «روابط ایران و ترکیه بر اساس احترام و اعتماد متقابل می‌باشد»، افزود: مقامات ترک بیش از دیگر مقامات آن کشور اطلاع دارند که همکاری ایران با ترکیه در چارچوب روند همکاری‌های امنیتی از عوامل مهم کاهش مشکلات امنیتی این کشور بوده و نشانه حسن نیت ایران در گسترش روابط با ترکیه می‌باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: متاسفانه اظهارات مسبوق به سابقه ایشان در حالی مطرح می‌شود که طرفین در حال رایزنی برای دیدارهای متقابل در سطوح مقامات عالی دو کشور می‌باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز