خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در دیدار معاون وزیر خارجه ترکیه:

آمریکائی‌ها در مبارزه با داعش رفتار متعارض دارند

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۴۵۴

منطقه در شرایطی قرار دارد که تهران و آنکارا می‌توانند نقش برجسته سیاسی در حل بحران‌ها ایفاء کنند و ما آمادگی داریم مشورت‌ها در این زمینه را تبدیل به همکاری عملی کنیم.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان و معاون وزیر خارجه ترکیه پیرامون مسائل مهم منطقه بحثو تبادل‌نظر کردند.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با استراتژیک توصیف کردن رابطه تهران و آنکارا و نقش و جایگاه ترکیه در تحولات منطقه بر اهمیت رایزنی بین دو کشور در مسائل منطقه تاکید کرد و افزود: تهران و آنکارا دیر یا زود درحل سیاسی مشترک بحران سوریه توفیق خواهند یافت.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به درخواست آمریکا از ایران در موضوع مبارزه با داعش و رد این درخواست توسط تهران افزود: آمریکائی‌ها در مبارزه با داعش جدی عمل نمی‌کنند و رفتار متعارض دارند.

امیرعبداللهیان اظهار داشت: ترکیه و ایران در مسائل منطقه رقابت نمی‌کنند و تهران همواره از توسعه روابط ترکیه با کشورهای همسایه، حوزه خلیج فارس و از جمله عراق استقبال می‌کنند.

وی افزود: منطقه در شرایطی قرار دارد که تهران و آنکارا می‌توانند نقش برجسته سیاسی در حل بحران‌ها ایفاء کنند و ما آمادگی داریم مشورت‌ها در این زمینه را تبدیل به همکاری عملی کنیم.

امیرعبداللهیان درباره اوضاع در عراق گفت که وضعیت در این کشور رو به پیشرفت است و ما مصمم به همکاری و کمک به عراق در مبارزه و نابودی تروریسم هستیم. ما ضمن احترام به وحدت ملی، حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی عراق مخالف صریح اقدامات برخی طرفها برای تجزیه عراق هستیم.

معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه کشورمان بر ضرورت پیگیری راه حل دموکراتیک در سوریه به دور از هرگونه روش نظامی و استفاده از گروه‌های تروریستی تاکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران با گفتگوی ملی فراگیر و روش‌های دموکراتیک در سوریه موافق و با اقدام بازیگران خارجی در مسلح کردن معارضه معتدل مخالف است.

امیرعبدالهیان همکاری جدی منطقه‌ای را در کمک به صلح و ثبات و امنیت منطقه یک ضرورت خواند.

امید یالچین معاون وزیر خارجه ترکیه نیز با تقدیر از جایگاه مهم دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران، پیوندهای مشترک بین دو کشور را بسیار بالا دانست و گفت اختلافات محدود نمی‌تواند صدمه‌ای به این روابط تاریخی وارد کند.

معاون وزیر خارجه ترکیه گفت: تهران و آنکارا درخصوص آینده بهتر برای ملت‌های منطقه، برقراری صلح و ثبات و آرامش در منطقه، حفظ تمامیت ارضی و امنیت در سوریه و عراق، ریشه کن شدن تروریسم در منطقه، دیدگاه مشترک دارند.

وی تحولات منطقه را سریع و پرشتاب دانست و بر ضرورت ادامه گفتگوها بین دو طرف و تداوم رایزنی مستقیم و نزدیک تاکید کرد.

امید یالچین با اشاره به مشکلات جهان اسلام، حل این مشکلات را اولویت اصلی در همکاری بین دو کشور ایران و ترکیه دانست.

وی هرگونه تحرک و راه‌حل‌یابی برای مشکلات منطقه به ویژه در عراق و سوریه را بدون وجود ایران ناموفق دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز