خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس شورای شهر یزد:

شورا به وظیفه خود در برابر انتخاب شهردار عمل کرد/تعلل وزارت کشور به ضرر یزد تمام شد

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۴۵۶

نائب‌رئیس شورای‌شهر یزد با اشاره به تعلل وزارت کشور عنوان کرد: شورای‌شهر انتظار داشت وزارت کشور با صراحت نسبت به موضوع شهردار برخورد کند چون شورا به وظیفه خود به درستی عمل کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی شایق در صد و بیست و هفتمین نشست شورای‌شهر یزد با بیان اینکه نظام و انقلاب اسلامی یک نظام دموکراسی است، اظهار داشت: وزارت کشور باید با صراحت اعلام می‌کرد عدم صلاحیت یا تایید صلاحیت نه اینکه شورای‌شهر و مردم یزد را معطل بگذارند.

وی با بیان اینکه انتظار از شخص وزیر کشور و وزارت کشور و سایر وزرایی که در این زمینه مرتبط هستند داریم که پاسخگو باشند ادامه داد: اینکه دیگران کم‌کاری کنند و ما در شورای‌شهر یزد پاسخگو باشیم زیبنده نیست و نمی‌توان پاسخ داد.

نائب رئیس شورای‌شهر یزد با اشاره به اینکه شواری شهر یزد به وظیفه خود در ارتباط با انتخاب و معرفی شهردار یزد اقدام کرده، گفت: درخواست ما این است که حقی که برای شورای‌شهر در نظر گرفته شده ادا شود و جواب مثبت یا منفی به این درخواست شورای شهر یزد داده شود و امور شهر یزد را معطل نکنند.

وی با تاکید بر اینکه تعلل وزارت کشور به ضرر یزد تمام شد، تصریح کرد: این انتظار را داریم که نسبت به این موضوع با جدیت ورود کنند و نگذارند که حق یزد به این صورت پایمال شود.

نایب رئیس شورای‌شهر یزد با بیان اینکه اعضای شورای‌شهر یزد خواستار ارسال موضوع به هیات حل اختلاف کشوری و رسیدگی این موضوع توسط شورای حل اختلاف شدند، اضافه کرد: با فرهمند شهردار یزد توسط شورای‌شهر یزد در مدت قانونی، وزارت کشور همچنان و با گذشت بیش از 60 روز اقدام به صدور حکم تایید یا رد صلاحیت وی نکرده است.

وی تصریح کرد: اعضای شورای‌شهر یزد چند مرتبه در این رابطه با مسئولان استانی و کشوری دیدار کرده و بر این انتخاب تاکید دارند.

به گزارش ایلنا، رسیدگی به اختلاف وزارت کشور و شورای شهر یزد در انتخاب شهردار با  8 رای مثبت و یک رای ممتنع به شورای حل اختلاف موکول شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز