خبرگزاری کار ایران

چینی‌ها، قطار شهری یزد را می‌سازند /اجرای طرح در دو فاز مجزا

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۳۶۱

رئیس شورای اسلامی شهرستان یزد با بیان اینکه شورای شهر اجرای قطار شهری را دنبال می کند گفت: اجرای قطار شهری در یزد با همکاری چینی ها خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا قمی با اشاره به برگزاری نشست با شرکت crrc  چین اظهار داشت: پیش بینی ما این است که برای اجرای این طرح حدود ۱۱۰ کیلومتر در فاز اول انجام شود.

وی با بیان اینکه برای فاز دوم بین شهرستان های بافق و تفت انجام می شود ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از جمعیت مراکز استان معمولا در شهرهای اطراف ساکن هستند، فاز دوم در این دو شهرستان پیش بینی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اضافه کرد: در بسیاری از شهرهای جهان قطار حومه ‌ای به قطار شهری متصل می‌شود و این طرح در شهر یزد نیز مورد نظر است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای اجرای طرح اظهار داشت: نشستی با پیمانکار چینی برگزار شده و ضمن ارائه توضیحات لازم، چینی ها اعلام آمادگی در این زمینه داشته اند.

قمی در خصوص  بازدید شرکت چینی از یزد نیز عنوان کرد: سال‌های قبل هم بازدیدی انجام شد اما پیگیری صورت نگرفت اما در زمینه تراموا علاقه مند به همکاری هستند.

وی با اشاره به اینکه رایزنی برای دریافت فاینانس و تسهیلات برای اجرای قطار شهری و حومه‌ای صورت گرفته است افزود: در زمینه تراموا و قطار شهری جلسه کارشناسی برگزار شود و پس از آن طرح کلی ارائه گردد و شرکت چینی ادامه کار را دنبال کند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان تصریح کرد: شیوه همکاری بصورت فاینانس است که باید با حمایت دولت انجام شود همچنین برای زیرساخت مناطق مورد نظر بصورت صاف و آماده، تحویل شرکت چینی داده شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز