خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر یزد:

مهاجرپذیری یزد وحشتناک است

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۶۹۲

رئیس شورای‌شهر یزد با اشاره به لزوم مشارکت در اجرای پروژه های عمرانی در سطح شهر گفت: قرارگاه خاتم الانبیا در پروژه های عمرانی یزد مشارکت خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامعلی سفید در یکصد و بیست و چهارمین نشست علنی شورای شهر یزد با تبریک انتصاب استاندار یزد اظهار داشت: در زمان شهرداری جمالی نژاد جلساتی با مسئولان قرارگاه خاتم الانبیا داشتیم و دعوت شد تا پروژه های عمرانی را انجام دهند.

وی با بیان اینکه برای پرداخت هزینه های اجرا نیز تفاهم شد تا 70 درصد وجه اجرای پروژه را زمین بگیرند و 30 درصد وجه نقد باشد ادامه داد: متاسفانه با تغییراتی که در مجموعه شهرداری و انتخاب شهردار جدید از سوی شورا رخ داد در اجرای کار فاصله افتاد.

رئیس شورای شهر یزد بیان داشت: برای پیگیری کار، با شهردار جدید و دوستان دیگر دوباره جلساتی برگزار شد و صورتجلسه نیز تنظیم شد تا در هفته جاری از سوی قرارگاه برای زمین های معوض اقدام شود و لیست پروژه ها و مکان های آن نیز از سوی شورا ارائه شود و بررسی صورت گیرد.

وی پروژه‌های پیش‌بینی شده برای مشارکت قرارگاه را دو پل و مسیر رودخانه یزد به‌عنوان مجموعه تفریحی و پیاده محوری همچنین مجموعه پردیس فرهنگی برشمرد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای نیز در این زمینه منعقد شد که برای امور زیربنایی فعالیت کنند.

سفید با بیان اینکه جلسه‌ای نیز در مشهد تشکیل شد ادامه داد: با گروهی نیز در مشهد مذاکره شد که احیای بافت تاریخی و انجام پروژه‌های بزرگ شهری و احیای اطراف حرم مطهر را انجام داده بودند و پروژه های خوبی بود.

وی افزود: روش این بود که بر مبنای همکاری با مردم منطقه و مشارکت آنها و سرمایه‌گذاری اهالی طرح‌ها را انجام داده بودند که این روش در پروژه پیامبر اعظم می‌تواند موثر باشد لذا مقرر شد پیشنهاد خود را بدهند و بررسی کنیم و با موافقت شورا از این روش و تجارب آن ها استفاده کنیم و در اجرای کار نیز نیروهای بومی به کار گرفته شوند.

سفید درباره انتقال آب به استان یزد نیز بیان داشت: برخی اشتباهات در این زمینه صورت گرفته که قبلا ثبت شده بود در سه نقطه از استان مصرف شود اما الان آب استانی شده و در حال حاضر همه استان محروم هستند.

وی با بیان اینکه به‌جای اقدام و انجام کار بیشتر درگیر حرف و بحث هستیم افزود: در دوره اول اصلاحات طرح تخصیص آب به یزد از بهشت آباد داده شد اما در این سال‌ها با حرف و حدیث‌ها این تخصیص هم از دست رفت.

رئیس شورای شهر یزد با اشاره به مهاجرپذیری یزد عنوان کرد: متاسفانه با همه این مشکلاتی که در یزد داریم عدد وحشتناکی در مهاجرپذیری استان داریم و همین‌طور حرف می‌زنیم و متاسفانه در مجموعه استان اقدامی نمی‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز