خبرگزاری کار ایران

تاجگردون:

سعی می‌کنیم شورای عالی استان‌ها آویزان وزارتخانه‌ها نباشد / بدهکاری 282 هزار میلیارد تومانی دولت/ واریز 2 هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری‌ها به بودجه 98 ، در صورت ناچاری

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۷۸۰

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 98 مجلس از بدهکاری 282 هزار میلیارد تومانی دولت خبر داد و گفت : در بودجه سال 98 شورای عالی استان‌ها، تلاش می‌کنیم شرایطی فراهم شود تا شورا آویزان وزارتخانه‌ها نباشد .

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون و محاسبات محلس مجلس صبح امروز پنجشنبه -27 دیماه 97- با حضور در سیزدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که در ساختمان قدیم مجلس برگزار شد اظهار داشت: در بودجه سال 98 بودجه شورای عالی استان‌ها را مستقل خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم شرایطی فراهم شود که دیگر این شورا آویزان وزارتخانه‌ها نباشد و به یک نهاد مستقل تبدیل شود.

این نماینده مردم  کهگیلویه وبویر احمد در مجلس افزود: پیشنهاد شورای عالی استان‌ها برای اعتبارات شهرداری‌ها در کمیسیون تلفیق مطرح شده است و پیشنهادی نیز مطرح شد تا براساس آن 50 درصد جرائم دوربین‌های راهنمایی و رانندگی به شهرداری برود.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس 98 مجلس عنوان کرد: 80 درصد شهرداری‌ها در پرداخت حقوق کارکنان‌شان دچار مشکل هستند. در این شرایط پیشنهادی مطرح شده بود که 50 درصد جرائم رانندگی که حدود 900 میلیارد تومان است به معلولان داده شود که ما با روش‌های خاص در برابر آن مقاومت کردیم و مصوب نشد.

تاجگردون با اشاره به اینکه سال گذشته هنگام ارائه بودجه دولت به مجلس یارانه‌ها 42 هزار میلیارد تومان بود و قرار شد که 30 درصد آن کم شود و به 30 میلیارد تومان برسد بیان کرد: در آذرماه سال گذشته شرایط مناسبی برقرار بود اما به خاطر شلوغی‌های دی ماه سال 96 از این کار خودداری کردیم و در نهایت بودجه یارانه‌ها به همان 42 هزار میلیارد تومان بازگشت.

وی گفت: 97 درصد مردم یارانه می‌گیرند و کسی حاضر نیست از آن انصراف بدهد. برای جبران کمبود بودجه یارانه‌ها ناچار شدیم که 32 هزار میلیارد تومان از سهم نهادهای عمومی مانند شهرداری‌ها را به بودجه یارانه اضافه کنیم.

تاجگردون اضافه کرد: اگر بتوانیم 2 هزار میلیارد تومان از بودجه شهرداری ها را به بودجه سال 98 واریز می‌کنیم.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 98 مجلس ادامه داد: دولت 282 هزار میلیارد تومان بدهی دارد 79 هزار میلیارد آن مربوط به اشخاص، 72 هزار میلیارد تومان مربوط به نهادهای عمومی مانند شهرداری و 120 هزار میلیارد تومان مربوط به بانک‌ها است که قبلاً مجموعه این بدهی‌ها 500 هزار میلیارد تومان بوده است.

وی گفت: همین دولت حدود 139 هزار میلیارد تومان هم طلبکار است که 79 هزار میلیارد از اشخاص حقیقی، 25 هزار میلیارد تومان از نهادهای عمومی و 36 هزار میلیارد تومان هم از بانک‌ها است.

تاجگردون عنوان کرد: در سال 97 صدهزار میلیارد تومان بابت تسویه بدهی‌های گذشته پیش‌بینی شده است. دولت تا هفته پیش از این صد هزار میلیارد تومان 15 هزار میلیارد تومان بابت بدهی پرداخت کرد و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال هم 30 هزار میلیارد تومان پرداخت کنیم.

وی افزود: یکی از بهترین روش‌های تسویه بدهی تهاتر است که تامین اجتماعی 63 هزار میلیارد از دولت طلب دارد و می‌توان برای تسویه آن تهاتر کرد.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 98 مجلس اظهار داشت: بودجه سال 98، 407 میلیارد تومان است، اگر کارمندان دولت از خانه بیرون نیایند و به محل کارشان نروند تا هزینه‌هایی مانند مصرف برق کاهش یابد باید 310 هزار میلیارد تومان هزینه کنیم و اگر به اداره بیایند هزینه‌های جاری 60 هزار میلیارد تومان به آن اضافه می‌کنند.

وی گفت: اگر دولت بتواند روزانه 1.5 میلیون بشکه نفت بفروشد می‌توانیم به مسائل دیگر هم بپردازیم و 20 هزار میلیارد تومان هم به بخش دفاعی اختصاص دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز