خبرگزاری کار ایران

جمشیدی بیان کرد:

جمعیت شاغل خراسان رضوی در فصل پاییز بیش از دو میلیون و ۲۳۸ هزار نفر بود

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۹۵۸

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: جمعیت شاغل استان در فصل پاییز امسال دو میلیون و ۲۳۸ هزار و ۷۵۵ نفر بود.

به گزارش ایلنا از مشهد ، رضا جمشیدی با بیان این مطلب افزود: این جمعیت نسبت به فصل پیش به تعداد 271 هزار و 86 نفر و نسبت به فصل پاییز پارسال 121 هزار و 811 نفر افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: جمعیت فعال خراسان رضوی نیز در فصل پاییز امسال دو میلیون و 460 هزار و 170 نفر بود که نسبت به فصل پیش 251 هزار و 787 نفر و در مقایسه با فصل پاییز پارسال 141 هزار و 502 نفر بیشتر شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی ادامه داد: میزان بیکاری استان نیز پاییز امسال 9 درصد بود که نسبت به فصل قبل 1.9 درصد کاهش نشان می دهد. این شاخص نسبت به فصل پاییز پارسال گذشته سه دهم درصد افزایش یافته است.

وی همچنین جمعیت جویای کار خراسان رضوی را در فصل پاییز امسال 221 هزار و 415 نفر اعلام و بیان کرد: این میزان نسبت به فصل تابستان امسال 19 هزار و 298 نفر کمتر و نسبت به پاییز پارسال 19 هزار و 691 نفر بیشتر شد.

جمشیدی میزان کنونی مشارکت اقتصادی را در خراسان رضوی نیز 46.9 درصد اعلام و بیان کرد: این رقم نسبت به فصل تابستان امسال 4.8 درصد و نسبت به فصل پاییز پارسال 2.9 درصد افزایش دارد.

خراسان رضوی با 8.1 درصد جمعیت کشور شش میلیون و 434 هزار و 501 نفر جمعیت در قالب دو میلیون و 450 هزار و 916 خانوار دارد. یک میلیون و 733 هزار نفر از جمعیت خراسان رضوی در روستاهای این استان سکونت دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز