خبرگزاری کار ایران

زینی وند:

محدودیت‌های آبی اجازه توسعه دامپروری به یزد نمی‌دهد/ تصویب قیمت‌ها به عهده کارگروه ها است

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۰۲۵

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد با اشاره به محدودیت های آبی در استان یزد گفت: محدودیت‌های آبی اجازه توسعه دامپروری و تبدیل شدن به قطب دام به یزد نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی زینی وند در نشست ستاد تنظیم بازار استان یزد اظهار داشت: یزد مشکلات آبی زیادی دارد و در تامین آب شرب و بهداشت با مشکل جدی مواجه است لذا انتظار تامین دام و طیور و خودکفایی در این زمینه را نباید داشت.

وی در خصوص مصرف گوشت قرمز و تقاضای مصرف کنندگان در سطح استان اضافه کرد: تقاضای گوشت قرمز منجمد به شدت رفته بالا رفته لذا در این راستا تا پایان سال جاری بایستی اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد تا مشکلی در تامین آن نباشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد بیان داشت: گوشت منجمد در استان یزد تاکنون متقاضی نداشته است اما به واسطه گرانی و عدم توانایی قشر ضعیف جامعه در تامین آن متقاضی آن در ماه‌های اخیر به شدت افزایش یافته است.

وی با اشاره به لزوم تامین گوشت گرم مورد نیاز مردم برای مصرف و استفاده از ظرفیت‌های حمل و نقل در تامین آن خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است که با توجه به ظرفیت بالای فرودگاه استان یزد، بر واردات دام زنده اهتمام داشته باشیم.

زینی وند با تاکید بر پیشگیری از قاچاق دام و وضعیت موجود کشور در این زمینه اظهار داشت: با توجه به وضعیت قاچاق حاکم بر کشور، انتقال دام زنده از طریق فرودگاه می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

وی با اشاره به اینکه استان یزد به ‌عنوان پایگاه واردات دام زنده در کشور جا بیفتد افزود: این مهم اقدامی دشوار و مستلزم تلاش بسیار است که اگر محققشود بسیار مطلوب است و در این راستا بایستی بیش از پیش تلاش کرد.

معاون استاندار یزد همچنین در خصوص‌نظارت بر قیمت‌ها و قیمت‌گذاری اقلام مصرفی نیز عنوان کرد: به دلیل اینکه برگزاری این جلسات به‌ صورت هفتگی با ساختار موجود دشوار است، چند کمیته در راستای کنترل قیمت‌ ها تشکیل شده و تصمیم‌های لازم گرفته می ‌شود.

وی با تاکید بر نظارت و تسلط کامل بر بازار افزود: خوشبختانه دستگاه‌های نظارتی استان فعالیت‌ های خوبی را داشتند و وضعیت کنترل و تنظیم بازار استان یزد در مقایسه با سایر استان‌ ها بهتر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز