خبرگزاری کار ایران

قربان میرزایی:

عزمی جدی برای واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی نیست

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۲۷۹

سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: اقدام و عزمی جدی برای واگذاری پروژه‌ها نیست در حالی که خود دستگاه‌ها این پروژه‌ها را برای واگذاری اعلام کرده‌اند.

به گزارش ایلنا از مشهد، قربان میرزایی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه 151 پروژه از میان چند صد پروژه معرفی شده از سوی دستگاه‌ها دارای شرایط و قابلیت واگذاری تعیین شده، افزود: قرار بود تا پایان آبان نسبت به واگذاری آنها از سوی دستگاه‌ها اقدام شود که تاکنون این‌گونه نشده است.

وی اظهار کرد: این موضوع براساس تبصره 27 قانون بودجه 97 لازم الاجراست و اصل بر واگذاری این پروژه‌ها اعم از جدید، نیمه‌تمام، در دست تکمیل و حتی بهره‌برداری شده و باید کار انجام شود و هیچ عذری هم پذیرفته نیست.

سرپرست استانداری خراسان‌رضوی با اشاره به اسناد خزانه بند "ز" قانون بودجه ادامه داد: حداکثر مهلت استفاده و جذب این اسناد 10 دی‌ماه است و تاکنون از 182 میلیارد تومان اسناد اختصاصی به استان 114 میلیارد تومان آن واگذار و جذب شده است. به‌طور متوسط در واقع 62 درصد از این اسناد جذب شده و 68 میلیارد تومان دیگه باقی‌مانده و دستگاه‌ها تاکنون نتوانسته‌اند نسبت به جذب آن اقدام کنند.

 وی ادامه داد: این امر ناشی از ضعف دستگاه‌ها است و باید به‌طور جدی وارد عمل شده و تلاش کنند تا از اسناد باقی‌مانده بیشترین بهره را در تامین منابع مالی پروژه‌ها و تسویه بدهی‌ها در مهلت باقی‌مانده ببرند. اگر دستگاهی قادر به جذب این اسناد نیست باید فوری اعلام کند تا نسبت به اقدام مناسب و استفاده از این امکان در حوزه‌های دیگر استفاده شده و از خروج این اسناد تخصیصی جلوگیری شود.

میرزایی افزود: شهرداری هم از این ظرفیت می‌توانند بهره گیرند که به‌این منظور باید شهرداران با مدیریت فرمانداران فعال شده و طلبکاری‌های‌شان را که قابلیت قطعی‌شدن دارد از این طریق تهاتر کنند.

وی در پی گزارش رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در بحث بودجه سال 98 گفت: ظرفیت نمایندگان استان در مجلس که کنار و همراه ما قرار دارند، بسیار ارزشمند و فرصتی مغتنم است که باید مورد توجه تمامی بخش‌ها، دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران قرار گرفته و مباحث مهم مربوط به این بودجه را به مجمع نمایندگان استان ارسال کنند.

میرزایی در زمینه بند الف تبصره 18 قانون بودجه که مربوط به ایجاد اشتغال گسترده و مولد است، افزود: امروزدر حوزه اشتغال بیش از هر حوزه دیگری نیاز به کار و تلاش است و در این میان حفظ اشتغال موجود واجب تر و اولی‌تر از ایجاد اشتغال جدید است.

وی خطاب به فرمانداران تاکیدکرد: بدین منظور واحدهای تولیدی دچار مشکل را شناسایی و آسیب‌شناسی کرده و تا حد ممکن به آنها کمک کرده و اجازه ندهند این مجموعه‌ها با ریزش نیرو و توقف فعالیت مواجه شوند و ظرفیت‌های بند الف تبصره18 در این زمینه می‌تواند کمک خوبی باشد.

 سرپرست استانداری خراسان رضوی  با اشاره به طرح بازآفرینی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری گفت: در این حوزه اقدامات خوبی در استان انجام شده چنان‌که 117 محله برای اجرایی این طرح مشخص و مصوب و برنامه‌ریزی شده تا در برنامه ششم در سطح 58 محله این پروژه‌ها اجرایی شود .

 وی در پایان عنوان کرد: باید فرمانداران گزارش اقدامات انجام شده را ارائه و ضعف‌ها و مشکلات را اعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز