خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهم‌نامه تعاونی پیشگامان با اتحادیه میوه و تره‌بار/ رونمایی از سامانه بازرگام به منظور تسهیل در توزیع میوه

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۸۱۱

رئیس مرکز توسعه فناوری معاونت علمی – فناوری ریاست جمهوری نیز گفت: دلالی‌ها ذخیره میوه و تره‌بار را هم مانند همه محصولات دیگر دچار مشکل کرده است و باعث شده کالای ایرانی به درستی به دست مصرف‌کننده نمی‌رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مراسم افتتاح رسمی سامانه بازرگام امروز پنجم دیماه چهارشنبه در سالن اجتماعات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد. در این مراسم امیرحسین رضایی‌نژاد، مدیر سامانه بازرگام اظهار کرد: این سامانه از یک سال و نیم پیش شکل گرفته و ما به دنبال این بودیم که کسب و کاری را در زمینه محصولات پرمصرف ایجاد کنیم با توجه به اینکه مجموعه تعاونی پیشگامان در بحث خرید میوه از باغداران اقداماتی را انجام داده بود به فکر فعالیت در این بخش افتادیم تا خرید میوه از باغدار تا مصرف‌کننده نهایی را پوشش دهیم.

وی افزود: طبق بررسی‌های ما قیمت خرید میوه از باغدار تا رسیدن به دست مصرف‌کننده پنج تا هفت برابر افزایش می‌یابد. به همین دلیل این استارت‌آپ با هدف توسعه استفاده از موارد FMCG در ایران راه‌اندازی شد و ما میوه را مستقیم از باغدار می‌خریم و در سردخانه‌های پیشگامان نگهداری می‌کنیم پس از آن توسط اپراتور پستی پیشگامان توزیع میوه به میوه‌فروشی‌ها و درب منازل انجام می‌شود.

رضایی‌نژاد در ادامه تصریح کرد: کسب و کارهای نوپا با کسب و کارهای سنتی در رقابت هستند و هزینه بالایی را در بر دارند اما برای ما این اتفاق نیفتاد به این دلیل که اتحادیه سنتی میوه و تره‌بار دید بازی داشت و از ما حمایت کرد. در ازای آن از ما خواست تا برای توزیع میوه از میوه‌فروشی‌ها استفاده شود تا کسب و کار آنها هم از رونق نیفتد.

مدیرعامل بازرگام در رابطه با امضای تفاهم نامه اذعان داشت: تفاهم‌نامه‌ای امروز بین ما امضا خواهد شد که با آن این اتحادیه ما را به رسمیت می‌شناسد و ما متعهد می‌شویم میوه سرخ شده و با کیفیت را تحویل میوه‌فروشی‌ها بدهیم.

وی با اشاره به این نکته که این سامانه برای حفظ محیط زیست هم گام‌های مثبتی برداشته تصریح کرد: در حوزه محیط زیست هم ما پاکت‌هایی را ارسال می‌کنیم که از کاغذ سنگی تهیه شده و درختی قطع نخواهد شد. این کاغذها به چرخه طبیعت باز می‌گردد با اقدامات ما حدود 25 تا 30 درصد هزینه مصرف میوه نسبت به کیفیت ارائه شده کاهش خواهد یافت. هر ساله به روش سنتی سیب و پرتقال توسط تعاونی روستایی و تنظیم بازار ذخیره می‌شود که ما پیشنهاد می‌کنیم از سامانه بازرگام استفاده کنند تا از رانت‌ها و دلال‌بازی‌ها جلوگیری شود.

رضایی‌نژاد در رابطه با شروع کار بازرگام در استان‌های کشور خاطرنشان کرد: بازرگام تاکنون در سه مرکز استان تهران، اصفهان و یزد شروع به کار کرده و در حال ارائه سرویس هستیم ما تمامی مناطق این سه شهر را پوشش می‌دهیم و مبنای قیمت‌گذاری ما در حد بازاچه‌های میوه و تره‌بار است در حالی که کیفیت میوه‌ها در حد میوه‌های دست‌چین شده است. قیمت‌های ارائه شده را کاهش می‌دهیم تا از میوه‌فروشی‌ها کمتر باشد زمان ارسال در بازده‌های سه ساعته است اما در ادامه این مسیر کاهش زمان خواهیم داشت.

در ادامه این نشست محمدرضا رضایی‌نژاد مدیرعامل اتحادیه پیشگامان تاکید کرد: ما می‌توانیم توسعه استارت‌آپ‌ها را بدون نگاه به دولت و تنها با کمک تعاونی‌ها و مردم پیش ببریم. در اتحادیه پشیگامان کارهای زیربنایی بسیاری انجام شده و استارت‌آپ‌های مختلفی در بسیاری از زمینه‌ها وجود دارد.

در ادامه این مراسم اسدالله کارگر رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار خاطرنشان کرد: ما قصد داریم قیمت نهایی برای مصرف کنندگان به صرفه باشد کاری که بازرگام انجام داده حذف واسطه بوده و با این کار محصولات از تولید به مصرف می‌رسند که ما امیدواریم این کار همه‌گیر شود.

وی افزود: واسطه‌ها سودجویی اشتند و قیمت تمام شده برای مصرف کننده بسیار بالا بود ما با کمک پیشگامان رضایت همه اعضا را گرفتیم تا بتوانیم اهداف را به نفع مصرف کننده پیش ببریم.

 قادری‌فرد، رئیس مرکز توسعه فناوری معاونت علمی – فناوری ریاست جمهوری نیز گفت: دلالی‌ها ذخیره میوه و تره‌بار را هم مانند همه محصولات دیگر دچار مشکل کرده است و باعث شده کالای ایرانی  به درستی به دست مصرف‌کننده نمی‌رسد این سامانه قرار است این مشکل را مرتفع کند. در این منظر دستگاه هیا حاکمیتی و اجرایی برای خدمات رسانی به مردم در کنار ما بودند و مدیریت شهری در کلانشهر تهران و شهر تهران به خوبی به ما کمک کردند تا بتوانیم مفهوم شهر نوآور  را ایجاد کنیم.

وی افزود: ما با گروه پیشگامان، بازرگام و اتحادیه میوه و تره‌بار جلسات بسیاری داشتیم و موانع و چالش‌ها را دسته‌بندی کردیم. تعداد کمی از استارت‌آپ‌ها موفق می‌شوند از موانع و چالش‌ها عبور کنند که گروه پیشگامان هم در این بخش توانسته گوی سبقت را از رقبا برباید و موفق شود.

قادری‌فرد در رابطه با توزیع میوه در شب یلدا اذعان داشت: ما از شب یلدا کار را با بازرگام و پیشگامان شروع کردیم و امیدواریم بتوانیم در این مسیر پرخطر با سربلندی پیش برویم. سازمان تعاون روستایی و وزارت جهاد کشاورزی هم همراه ما بودند و در کنار ما از این کار حمایت کردند. مهندس حجتی و دکتر ستاری در این زمینه همدل هستند و از کارهای استارت‌آپی حمایت می‌کنند.

در این نشست ناطقی مدیر کل دفتر تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:‌ در دنیا میانگین نفراتی که در استارت‌آپ‌های موفق جمع می‌شوند 3.5 نفر است نگاه مهارتی در ایران کمی پایین‌تر از دنیا است که باید این بخش ارتقا یابد.

وی افزود: پیشگامان 60 هزار سهامدار در کل کشور دارد و در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کنند که خلاقیت، نوآوری و توجه به جوانان در این تعاونی بسیار پررنگ است.

کشت‌پور، شهردار منطقه 2 تهران در پایان این مراسم گفت: باید زیرساخت‌های شهر هوشمند را فراهم کنیم که این زیرساخت‌ها بدون کمک بخش خصوصی میسر نخواهد بود. از مزیت‌های اصلی این استارت‌آپ‌ها کم شدن 35 درصدی قیمت میوه در خرده‌فروشی یا زمانی است که به دست مصرف کننده خواهد رسید.

وی در رابطه با اپلیکیشن‌های راه‌اندازی شده در منطقه 2 خاطرنشان کرد: تاکنون هفت اپلیکیشن از 147 اپلیکیشن شناسایی شده تجاری سازی شده است و 11 ایستگاه دوچرخه در شهرک غرب از هفته گذشته راه‌اندزای شد که 11 هزار و 500 نفر عضو اپلیکیشن دوچرخه هستند ما منتظر راه‌اندازی ایستگاه‌های دوچرخه در مناطق دیگر هستیم تا بتوانیم اعضای در صف انتظار از مناطق دیگر را هم عضو کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز