خبرگزاری کار ایران

زاهدی استاندار قزوین:

70 درصد از واردات استان مربوط به بخش تولید می‌شود

کد خبر : ۶۹۷۸۹۶

استاندار قزوین گفت: 70 درصد از واردات قزوین در 6 ماهه سال جاری مربوط به بخش تولید بوده است.

به گزارش ایلنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: در این مدت حدود 63 درصد از واردات استان مربوط به ماشین آلات و تجهیزات برای نوسازی صنایع و 7 درصد نیز مربوط به مواد اولیه بوده است که نشانگر وضعیت مناسبی در خصوص واردات استان است زیرا بخش اعظم آن در حوزه تولید بوده و باعث اشتغالزایی می شود.

استاندار قزوین با بیان اینکه علیرغم تمامی فشارهای اقتصادی هنوز آمار صادرات استان مثبت است، افزود: صادرات قزوین در نیمه اول سال جاری حدود 42 درصد افزایش داشت اما به دلیل شرایط اقتصادی از قبیل تحریم ها و ... کاهش میزان صادرات استان در نیمه دوم سال قابل پیش بینی بود.

زاهدی گفت: امیدواریم دستگاه های اجرایی و اتحادیه صادرکنندگان علیرغم تمامی مشکلات اقتصادی تلاش بیشتری برای حفظ صادرات استان در این بازار داشته باشند.

وی با اشاره به تسهیلات پرداختی به صنایع استان، افزود: هرچقدر تسهیلات بانکی بیشتری در بخش بازسازی و نوسازی به واحدهای تولیدی پرداخت شود به نفع تولید استان است و باید مسئولان بانکی به این موضوع اهتمام و توجه بیشتری داشته باشند.

استاندار قزوین ادامه داد: از دادستان کل کشور نیز برای حمایت از تولید و ابلاغ دستور در این زمینه باید تشکر کرد که می تواند باب جدیدی را در حمایت از صنایع و واحدهای تولیدی باز کرده و انگیزه دستگاه ها را برای همکاری در این خصوص افزایش دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح ساماندهی مشاغل شهری گفت: باید با تشکیل کارگروهی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار برای تعیین تکلیف ساماندهی مشاغل مزاحم شهری تا پایان سال جاری اقدام شود.

زاهدی افزود: دولت در مصوبه جدید خود برای ساماندهی مشاغل شهری نقش شهرداری ها را حذف نکرده بلکه نقش دستگاه ها را در این زمینه روشن تر ساخته است.

وی افزود: برای ساماندهی مشاغل شهری باید با حضور و نظر خود اصناف تصمیم گیری شود تا بتوان هرچه سریع تر با تصمیمی جامع برای آغاز طرح عملیات اجرایی ساماندهی مشاغل شهری از ابتدای سال آینده اقدام کرد.

استاندار گفت: خوشبختانه برای انتقال میدان میوه و تره بار قزوین به بیرون از شهر جانمایی مناسبی صورت گرفته است ولی باید دقت کرد اراضی در نظر گرفته شده بدون معارض باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بندر خشک، دهکده لجستیک یا منطقه ویژه گفت: مدیریت مناطق ویژه استان ها برعهده سازمان مناطق آزاد و ویژه کشور است اما سرمایه گذاری آن می تواند با مشارکت بخش خصوصی یا شرکت شهرک ها صورت گیرد.

استاندار قزوین افزود: مکان یابی این منطقه در شهرستان تاکستان نیز باید با تاکید معاون عمرانی استاندار هر چه سریع تر صورت گیرد تا سرمایه گذاران با علم کافی برای سرمایه گذاری در این منطقه ورود پیدا کنند.

زاهدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تداخل آموزش های برخی نهادها با سازمان فنی و حرفه ای گفت: هر سازمانی باید در چهارچوب قانون و طبق وظایف خود فعالیت کند ولی می توان با تشکیل کارگروهی به ریاست معاون اقتصادی استاندار برای رفع ابهامات و تعیین وظایف قانونی دستگاه ها در این زمینه اقدام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز