خبرگزاری کار ایران

مدیرکل گمرک استان ایلام خبرداد:

ممنوعیت صادرات کالاهای اساسی از مرز مهران

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۸۵۴

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: صادرات اقلام ضروری و کالاهای اساسی که مستقیم با معیشت مردم مرتبط است از مرز بین المللی مهران ممنوع شد.

به گزارش ایلنا، روح الله غلامی مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: این ممنوعیت شامل کالا‌های اساسی از جمله برنج، گوشت، مرغ، قند و شکر و دیگر کالا‌های ضروری که مستقیم با سفره و معیشت مردم مرتبط است، می‌شود.

وی تاکید کرد: مسافران عراقی با خریداری کالا‌های مورد نیاز مردم و خروج آن از مرز باعث افزایش قیمت و در درازمدت و کمیاب شدن این کالا‌ها می‌شوند.

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: توصیه ما این است که کاروان‌ها این اقلام را به همراه خود نیاورند، زیرا برای عودت آن با مشکل مواجه می‌شوند.

خروجی بین المللی و گمرک مرزی مهران به عنوان نزدیک‌ترین مرز تجاری ایران به بغداد و عتبات شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

روزانه به طور متوسط 600 کامیون حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین المللی مهران پس از تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می‌شود.  

شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز