خبرگزاری کار ایران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد خبر داد ؛

کیت‌های توزیع تشخیص ایدز هنوز به داروخانه‌ها نرسیده‌ / مردم فعلا به مراکز درمانی مراجعه کنند

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۰۶۶

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: کیت های تشخیص فوری ویروس "اچ.آی.وی" در حال حاضر در مراکز بهداشتی درمانی در سطح استان توزیع شده و در دسترس افراد است.

محمود نوری شادکام در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه افرادی که احساس می‌کنند به این آزمایش نیاز دارند می‌توانند برای دریافت کیت تشخیص به مراکز درمانی مراجعه کنند اظهار داشت: استفاده از این کیت ها برای افراد رایگان است و بنا به دستور معاون وزیر بهداشت به زودی در داروخانه ها نیز توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه چند روز پیش معاون وزیر بهداشت اعلام کرد که این کیت ها در داروخانه‌ها نیز توزیع خواهد شد ادامه داد: چنین اقدامی بسیار ارزشمند است اما هنوز این اتفاق رخ نداده و چیزی در اختیار داروخانه‌ها نیست اما به احتمال بسیار قوی بزودی در داروخانه ها نیز توزیع خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اضافه کرد: بهتر است افراد برای استفاده از خدمات تشخیص از کیت های قابل اعتمادی که در مراکز بهداشتی و درمانی در حال حاضر در دسترس است استفاده کنند.

وی بیان داشت: در این تست ها، یک قطره خون از انگشت بیمار گرفته و بلافاصله جواب آزمایش مشخص می شود که در صورت مثبت بودن نتیجه آزمایش، نمونه خونی برای بررسی دقیقتر به آزمایشگاه های تخصصی انتقال می یابد.

نوری شادکام همچنین با اشاره به مطرح کردن برخی انتقادات از سوی شهروندان در خصوص عدم حضور بموقع پزشکان در مراکز درمانی و بیمارستانی گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد مرتب تاکید بر رعایت نظم و انظباط در بیمارستان ها و مراکز درمانی دارد و ساعت مشخصی که برای ویزیت بیماران تعیین می شود باید به موقع انجام گیرد.

وی با ببان اینکه اتفاقات خاص و دلایل غیرقابل پیش‌بینی و مشکل ساز ممکن است مانع از حضور به موقع پزشک در محل کار باشد اما در غیر این‌صورت موضوع باید بررسی شده و تذکرات لازم نیز به مراکز درمانی داده خواهد شد تا پاسخگوی نیازهای مردم و بیماران و مراجعان باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز