خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

در شهرداری جوانرود سنگ روی سنگ بند نیست/ تخریب تنها سرویس بهداشتی بازارچه/ غیبت رئیس شورا در اغلب جلسات/ ابراهیمی: تنها یک جلسه نبودم

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۰۴۳

مشکلات جوانرود در استان کرمانشاه یکی دوتا نیست از پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی گرفته تا تخریب بی‌دلیل سرویس بهداشتی در بازارچه مرزی این شهر؛ این در حالی است که مدیریت شهری جوانرود به جای چاره‌اندیشی برای حل مشکل شهروندان ،درگیر مشکلات درون سازمانی خود هستند.

عضو شورای شهر جوانرود در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا درباره وضعیت شورا گفت: متاسفانه شورای شهرجوانرود  بیشتر درگیر مسائل داخلی خودش است و متاسفانه آن‌طور که باید اعضای آن نمی‌توانند به اهداف و مسائل شهری و مردمی رسیدگی کنند و این اختلافات باعث می‌شود به طور قانونی به وظایف خود عمل نکنند.

محمدعلی رضایی افزود: برخی‌ها نمی‌خواهند افراد مجرب و توانمند امور شهر را به دست گرفته و پیگیر مشکلات مردم شوند.طی دو سال گذشته تاکنون نیز که از عمر شورا می‌گذرد هیچ اقدامی در خصوص مشکلات اجرایی و عمرانی صورت نگرفته و عمده کار شورا رسیدگی به مشکلات جزیی شهروندان است و از کارهای عمرانی خبری نیست.

وی  با اشار‌ه به اینکه شوراها در دوره چهارم تنها توانستند طرح ساخت یک فضای سبز با استاندارد جهانی  را به اجرا برسانند گفت:  استاندار کرمانشاه باید افرادی را برای رسیدگی به مشکلات شورای شهر بفرستد که  از نزدیک این شرایط را بررسی کند. دولت، مسئولان و تمامی دست‌اندرکاران موظفند به مردم خدمت کنند و در رفع مشکلات مردم نهایت تلاش خود را به کار گیرند.متاسفانه شوراها هنوز به جایگاه واقعی خود دست پیدا نکردند.

از مشکلات اساسی این شهر مساله بیکاری است استان کرمانشاه مقام نخست بیکاری را در سراسر کشور دارد. شهرستان جوانرودبا 42 درصد بیکاری یکی از شهرهای این استان است و تنگ‌نظری‌ بعضی از مسئولان باعث شده که کمتر به این منطقه توجه شود

در شهرداری جوانرود سنگ روی سنگ بند نیست/ تخریب تنها  سرویس بهداشتی بازارچه/ غیبت رئیس شورا در اغلب جلسات/ ابراهیمی: تنها یک جلسه نبودم

عضو شورای شهر جوانرود ادامه داد: از مشکلات اساسی این شهر مساله بیکاری است استان کرمانشاه مقام نخست بیکاری را در سراسر کشور دارد. شهرستان جوانرودبا 42 درصد بیکاری یکی از شهرهای این استان است و تنگ‌نظری‌ بعضی از مسئولان باعث شده که کمتر به این منطقه توجه شود.

 اورامانات محروم  از  یک هتل گردشگری

وی گفت: منطقه بکر سیاحتی و گردشگری اورامانات با چند شهرستان در یک منطقه معتدل کوهستانی زاگرس  در تمام دنیا بی‌نظیر است اما در این مناطق دریغ از یک هتل یا یک مکان اقامت گردشگری، متاسفانه کوچکترین امکانات گردشگری در اینجا وجود ندارد منطقه‌ای که چهار فصل را داراست و اعتدال آب و هوای کوهستانی آن باعث جذب گردشگران بسیاری از اقصی نقاط ایران است از کمترین امکانات گردشگری برخوردار نیست.

اختر ویسی نایب رئیس شورا نیز در گفت‌وگو با تاکید بر اینکه نظر مخالفان هیچ اهمیتی برای اعضای موافق ندارد گفت :  شورای شهر جوانرود به لحاظ مدیریتی دچار نقص های فراوانی است . برای مثال در دو ماه اخیر  رئیس شورا در اغلب جلسات حضور نداشت زیرا وی در اداره دیگر شاغل است. خیلی از تصمیم‌گیری‌ها درباره شورا شب تصمیم‌گیری می‌شود.

در شهرداری این شهر سنگ روی سنگ بند نیست و افراد کارآمد برای مسئولیت و تصمیم‌گیری‌های شهر استفاده نمی‌شود و این افراد را در اتاقی گذاشته و درب‌شان را می‌بندند و به آنها می‌گویند حق دخالت در امور را ندارید 

ویسی ادامه داد: هرچند در دوره‌های  قبل نیز مشکلات وجود داشت اما باید سعی کنیم  مشکلات را برطرف کنیم. قرار نیست هر روز به مشکلات افزوده شود. اگر می‌خواهیم خوراک رسانه‌های بیگانه نشویم باید مدیریت‌مان را قوی کنیم حتی اگر به ضرر خودمان تمام شود. اگر مسئولیتی را قبول کنیم باید برای مشکلات مردم و شهرمان از خودگذشتگی نشان دهیم.

وی گفت: در شهرداری جوانرود  سنگ روی سنگ بند نیست و از افراد کارآمد برای تصمیم‌گیری‌های شهری استفاده نمی‌شود. در بسیاری مواقع تصمیمات در اتاق های دربسته انجام می شود و  از نظر و رای افراد متخصص و یا آگاه به موضوع استفاده نمی شود. حتی در برخی موارد  مستقیم به آنها گفته می شود که حق دخالت در امور را ندارید، زیرا در زمان مسئولیت قبلی‌تان  رفتار  مناسبی با ما نداشتید و حالا  نوبت  ماست که تلافی کنیم.به عبارتی موضوعات کاری با مسائل شخصی قاطی می شود.

ویسی اضافه کرد: در صورتی که کارکنان شهرداری برای توسعه و آبادانی شهر باید دست در دست هم قرار داده و خواسته‌های بحق مردم را عملی کنندو همه باید به دور از هر گونه گرایش فکری و عقیدتی  وجدان کاری داشته و در صدد حل مشکلات مردم باشیم.

در شهرداری جوانرود سنگ روی سنگ بند نیست/ تخریب تنها  سرویس بهداشتی بازارچه/ غیبت رئیس شورا در اغلب جلسات/ ابراهیمی: تنها یک جلسه نبودم

وی گفت: طی جلسات متعددی که با شهردار جوانرود داشته‌ایم تنها خواسته شورای شهر حل مشکل سد معبر دست‌فروشان در بازارچه مرزی است.  متاسفانه مغازه‌داران با اجاره دادن فضای جلوی مغازه‌شان به دستفروشان باعث سدمعبر شده و شهرداری تاکنون به صورت جدی به این موضوع ورود پیدا نکرده است.

پیگیری مشکلات ترافیکی

عضو شورای شهر جوانرود در ادامه به مشکلات ترافیکی شهر پرداخت و گفت: جوانرود شهر کوچکی است و جمعیتش حدوداً 56 هزار نفر است اما ترافیک آن با توجه به وسعت آن وحشتناک است در صورتی که این مشکل توسط شهرداری قابل پیگیری و برطرف شدن است . که متاسفانه این موضوع نیز از سوی مسئولان شهرداری به طور جدی  باید پیگیری نمی‌شود.

تخریب تنها سرویس بهداشتی

وی در ادامه به مشکلات سرویس بهداشتی در بازارچه مرزی پرداخت و گفت: یک ماه پیش تمامی سرویس بهداشتی‌های این بازارچه به رغم مخالفت پانصد نفر از بازاریان  ماموران اجرایی این شهرستلان تخریب کردند و دلیل این اقدام چه بود؟ هنوز نمیدانیم.

وی در ادامه عنوان کرد: این شهر فاقد امکانات رفاهی، تفریحی، فضای سبز و روشنایی شهر است و مدت‌هاست دو پل هوایی در مسیرهای پر تردد که دو مدرسه چهار شیفته نیز در این مسیر قرار ندارد احداث کنند که تاکنون هیچ اقدامی در این باره شکل نگرفته است.

 مشکلات شهری کار یکی دو روز نیست

در ادامه رئیس شورای شهر جوانرود در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: در خصوص مشکلات ترافیکی این شهرستان مشاوره ترافیک گرفتیم که طرح ترافیکی رابررسی کنند. مشکلات بازارچه مرزی طوری نیست که ظرف چند روز بررسی شود و در 5 دوره شورا این وضعیت را داشته است. برای مشکلات سدمعبر نیز ماموران اجرایی همیشه رسیدگی می کنند و این مشکل در سراسر ایران وجود دارد و به راحتی قابل برطرف شدن نیست. برای این افراد در پایین بازارچه یک مجتمع تجاری ساخته شده و به این افراد گفته شده که باید در مجتمع ساکن شوید ولی حاضر نیستند بروند و این موضوع مورد بررسی قرار گرفته است.

فریدون ابراهیمی در ادامه افزود: در بحث طرح های عمرانی شهرستان نیز تا جایی که اعتبار وجود داشته در حال پیگیری هستیم  به طور مثال در بحث ترافیکی شهر ما یک خیابان جدید در منطقه فرهنگیان فاز 3 در دست بررسی است و یک کنار گذر در پشت مجتمع الماس داریم و ساماندهی یک مسیر جاده گردشگری خروجی به طرف که الان در دست اقدام است که چند مشکل داشت یکی گذر لوله اصلی گاز که از این منطقه عبور می کند و چند تیر برق بودند. پارک محله در منطقه جانبازان را در دست احداث داریم و به تازگی به پیمانکار جهت ساخت و ساز واگذار خواهد شد.هیچ کاری در شورای شهر جوانرود به دلیل سهل انگاری عقب نمانده است.

تنها یک جلسه در شورا نبودم

وی درباره عدم حضورش در اغلب جلسات شورا نیز گفت: جلسات شورای شهر با حضور بنده به عنوان رئیس شورای شهر تشکیل می شود و تنها یک جلسه را به دلیل آمدن بازرس از تهران به اداره مان حضور نداشتم و از نایب رئیس شورا خواستم جلسه را هدایت کنند.

گفت و گو: مریم بازوند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز