خبرگزاری کار ایران

رئیس‌سازمان صنعت و معدن لرستان خبرداد:

صادرات سنگ به کشور‌های آمریکایی/ وجود 8 واحد سنگبری مدرن در لرستان

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۸۷۵

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: در حال حاضر سنگ استان به کشور‌های آمریکایی صادر می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمدرضا صفی‌خانی با اشاره به موضوع خام فروشی سنگ در استان اظهار داشت: این موضوع سال‌ها است که در اذهان عمومی و محافل مختلف مطرح شده، اما باید گفت که سنگ لرستان در چند سال اخیر با مشکلات زیادی روبه رو شده بود.
 
وی افزود: سنگ معدن گوهره در شهرستان چگنی، سنگ چینی در ازنا و الیگودرز و گرانیت در دورود و بروجرد وجود دارد که سال‌های گذشته سنگ چینی و بسیاری از واحد‌های زیر مجموعه آن با مشکلات جدی مواجه شدند.
 
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌ها تصمیم گرفته شد که پودر کربنات کلسیم جایگزین خوبی برای سنگ چینی الیگودرز است که کالای کم‌نظیری بوده و در دنیا خواهان زیادی دارد و علاوه بر فعالیت واحد‌های موجود، واحد‌های جدیدی ایجاد شدند.
 
وی با اشاره به رشد ۳۰ درصدی در معادن فعال و ظرفیت آنها، بیان کرد: بسیاری از واحد‌های سنگ‌بری مدرن کشور در لرستان قرار دارند بطوریکه که ٨ واحد مدرن در لرستان داریم.
 
صفی خانی گفت: در حال حاضر سنگ استان به کشور‌های آمریکایی صادر می‌شود و این در حالی است که طبق آمار منتشره از گمرک در سال ۹۲ صادرات مواد معدنی در لرستان ۷۰ درصد بود و هم‌اکنون به ۱.۵ درصد رسیده است.
 
وی با تاکید بر حمایت قاطع از واحد‌های سنگبری تصریح کرد: باید حمایت جدی از واحد‌های سنگ‌بری صادراتی داشته باشیم چرا که این واحد‌ها می‌توانند در رونق اقتصادی استان نقش داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز