خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد:

دهه فجرِ تولید را جشن بگیریم / گیلان را از محرومیت سبز نجات دهیم

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۸۴۲

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: گیلان را از محرومیت سبز نجات دهیم.

به گزارش ایلنا از رودسر، همزمان با ایام دهه فجر دیروز شماری از پروژه های صنعتی و خدماتی در گیلان افتتاح شد. از این پروژه ها که در زمینه های مختلف تولیدی و خدماتی به بهره برداری رسید، چهار پروژه به رودسر، دو پروژه به املش و یک پروژه به رضوانشهر اختصاص داشت.

پروژه های افتتاح شدۀ روز گذشته، بخشی از واحدهای افتتاح شده امسال بود که با حضور معاون وزیر، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، رئیس شهرک های صنعتی گیلان، نمایندگان مجلس و سایر مقامات محلی به مرحله بهره برداری، تولید و اشتغال رسید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت: باید نگاه فرابخشی حاکم شود

معاون وزیر و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در مراسم افتتاح سردخانه صنعتی «ساحل سبز هوسم» گفت: ما اکنون مشکلات زیادی داریم، اما این را باید تاکید کرد که در کشور ما ظرفیت های نهفته بسیار است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اولیه انقلاب به گیلان به عنوان یک استان کشاورزی نگاه شد و این باعث آسیب دیدن گیلان از لحاظ اقتصادی شد. اگرچه در حوزه حل و فصل مربوط به مسائل زیر ساختی در سالهای گذشته،  کارهای خوبی انجام شده است.

نوابی با اشاره به اهمیت کار گروهی و نگاه فرابخشی به مسئله توسعه گفت: سازمان های مختلف باید در این مسئله با هم همکاری کنند. منابع طبیعی و محیط زیست باید همکاری های بیشتر با بخش تولید داشته باشند. در موضوع همکاری با تولید کننده و صنعتگر ما می بینیم در خیلی از کشورها، زمین و تسهیلات را می دهند و تا زمانی که کار به بهره وری نرسد کسی مطالبه ای ندارد. اما در کشور ما کار گروهی ضعیف است و باید نگاه فرابخشی به مسئله تولید داشته باشیم.

وی با تاکید بر ارزش سرمایه گذار گفت: سرمایه‌گذاری می‌آید و می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند، اما گاهی همه می‌خواهند از او چیزی بگیرند.این باعث شکست و بی میلی او می‌شود. باید دانست سرمایه‌گذاری که سرمایه اش را در زمین پیچ می کند ارزشمند است.

سید محمود نوابی در پایان صحبت هایش با اشاره به مشکل صادرات و یافتن بازارهای خارجی برای واحدهای تولیدی، به ارائه پیشنهادی پرداخت و گفت: یکی از مشکلات ما این است که شرکت های بزرگ صادراتی نداریم و پیدا کردن بازار خارجی برای واحدهای تولیدی داخلی سخت است. اگر بتوانید در گیلان شرکت های تخصصی صادراتی را راغب به سرمایه گذاری کنید موفق می شوید.

دلق پوش: گیلان را از محرومیت سبز نجات دهیم

فرهاد دلق پوش در این مراسم ضمن تبریک دهه فجر و یادآوری مجاهدت های شهیدان انقلاب اسلامی گفت: امروز در کشور هیچ امری مهم تر از کمک به تولید و اشتغال وجود ندارد؛ چرا که این موضوع می‌تواند بسیاری از مشکلات ما را حل کند.

ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به ثروت های بزرگی که ایران دارد، افزود: ما باید در سایه جهاد و تلاش همگانی، اقتصاد خود را فعال و پویا سازیم. آن طور که می‌دانیم وسعت گیلان به اندازه کل کشور هلند است و بنابراین ظرفیت های موجود آن از جمله آب و خاک حاصلخیز و موقعیت های ارتباط ریلی، جاده ای و دریایی، می تواند ما را به پیشرفت های مورد انتظار برساند.

دلق پوش با اشاره به ارزش بی نظیر این فاکتورهای طبیعی و مواصلاتی، افزود: اگر تلاش نکنیم، زیان می بینیم. البته خوشبختانه در ماه های گذشته سرای تجاری ایرانیان در آستاراخان روسیه گشایش یافته است. این یک گام خوب است و باید از فرصت های موجود استفاده کرد.

فرماندار رودسر نیز در مراسم افتتاح یک واحد بسته بندی و سورتینگ میوه گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته در یک ماه اخیر، بازدیدهای انجام شده، نشست های پیگیر با سرمایه گذاران شهرک و جلسات اشتغال زایی؛ بنده اعلام می کنم که برنامه ریزی ما در این شهرستان، کار است و کار است و کار.

وارسته با ابراز امیدواری نسبت به اینکه بتوانیم رودسر را به جایگاه شایسته اش برگردانیم، گفت: با توجه به فرمایشات رئیس جمهور دو هدف اصلی ما در شهرستان رودسر، یکی اشتغال است و دیگری از بین بردن فقر مطلق.

گفتنی است فراهم آوردن زمینه های اشتغال پایدار، الگویی برای سایر سرمایه گذاران و تولید کنندگان خواهد بود تا با بکارگیری سرمایه در بخش تولید، «رونق اقتصادی» و «اشتغال» یعنی دو نیاز حیاتی امروز جامعه ما را رقم بزنند.

دهه فجرِ تولید را جشن بگیریم / گیلان را از محرومیت سبز نجات دهیم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز