خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان مطرح کرد:

واگذاری و اعطای مجوز خبازی از طریق سازمان صنعت و معدن امکان پذیر است

asdasd
کد خبر : ۵۱۹۹۴۵

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: واگذاری و اعطای مجوز برای احداث خبازی جز در شهرک‌های تازه تاسیس و به نسبت نیاز منطقه بدون اجازه اتحادیه و سازمان صنعت و معدن ممنوع و تخلف محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد دره وزمی شامگاه شنبه در جلسه هم اندیشی خبازان استان کردستان که با حضور فرماندار سنندج در سالن جلسات سازمان صنعت و تجارت تشکیل شد، افزود: پیگیری مشکلات و رفع دغدغه های اتحادیه خبازان استان کردستان یکی از نیازهای لازم و ضروری است و به همین دلیل این موضوع از طریق مدیران پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه ثابت بودن قیمت نان موجب نارضایتی این قشر شده است، گفت: از آنجایی که قیمت دیگر مولفه های که در فرایند پخت نان اثر گذارند تغییر یافته می طلبد با اتخاذ تدابیری در چارچوب قانون نسبت به تغییر قیمت ها عمل کرد.

دره وزمی اظهار داشت: یکسان شمردن وضعیت اتحادیه خبازان با واحد های اقتصادی بزرگ مورد پذیرش نخواهد بود چرا که درآمد کسب شده این قشر قابل قیاس با این واحد ها نیست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان به گسترش بی رویه خبازها در سطح شهر اشاره کرد و گفت: معتقدم تعداد خبازهای استان بیش از حد معمول و نیاز است و فرم طبیعی را طی نمی کند.

دره‌وزمی بر رعایت حدود صنفی خبازها تاکید کرد و تصریح کرد:  با وجود مشکلات بوروکراسی که بر کشور حاکم است قانون نظام صنفی در حال تدوین و تبیین است.

وی گرویدن افراد فاقد مهارت به احداث و ایجاد خبازی را مورد انتقاد قرار داد و خاطر نشان کرد: برخی با این دیدگاه که می توانند همانند گذشته از سهمیه و مزایای ناشی از آرد و نان برخوردار شوند بدون طی سیکل و فرآیند به این شغل روی آوردند که نتیجه آن افزون بر نارضایتی خانواده کاهش کیفیت نان را بدنبال داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه کیفیت پایین نان موجب نارضایتی مردم شده است، افزود: اگر کیفیت پایین نان ناشی از آرد نامناسب است باید کارخانه ایی که در تولید این آرد نقش دارد برخورد جدی و در صورت نیاز پلمپ شود.

دره وزمی تاکید کرد: واگذاری و اعطای مجوز برای احداث خبازی جز در شهرک های تازه تاسیس و به نسبت نیاز منطقه بدون اجازه اتحادیه و سازمان صنعت و معدن ممنوع و تخلف محسوب می شود.

به گفته دره وزمی تسهیلاتی به بازسازی و نوسازی ماشین آلات خطوط تولید آرد جهت ارتقا کیفیت نان ارائه خواهیم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز