خبرگزاری کار ایران

آقاملایی:

عدم ارتقای کیفیت کانون‌های گردشگری به میلیون‌ها گردشگر استان گلستان آسیب می‌زند

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۱۶۰

نماینده استان گلستان در شورای عالی استان‌ها گفت: عدم برنامه‌ریزی هدفمند و عدم سرمایه‌گذاری باعث می‌شود میلیون‌ها گردشگر که به استان گلستان می‌آیند متحمل هزینه‌ها و آسیب‌‌های زیادی بشوند

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا آقاملایی در نهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها گفت: صنعت گردشگری به عنوان متنوع‌ترین و بزرگترین صنایع در جهان پس از نفت و خودروسازی مهمترین منبع درآمد و ایجاد فرصت‌های شغلی بسیاری از کشورهای دنیا از جمله ایران است. گردشگری برای کشورهای دارای جاذبه‌های جهانگردی نظیر کشورمان می‌تواند به بهترین و مهمترین منبع کسب درآمد تبدیل شود مشروط بر اینکه برنامه‌ریزی صحیح و همه جانبه توام با آینده‌نگری برای آن تنظیم و اجرا شود.

وی افزود: ایران یکی از پنج کشور مهم جهان در عصر حاضر است که در آن آثار با آداب باستانی در حد قابل توجهی وجود دارد و تنها کشوری است که با داشتن این همه جاذبه‌های جهانگردی بخش صنعت جهانگردی آن را می‌توان مورد تایید قرار داد. البته برای تحقق این مهم و حیاتی مشارکت افراد و مسئولان و دست‌اندرکاران بخش توریسم و صنعت جهانگردی را می‌طلبد. استان گلستان استانی است که به نوعی تمامی ظرفیت‌های گردشگری، ورزشی، گردشگری سلامت، گردشگری قومی و اقلیمی گردشگری فرهنگی، مذهبی و دیگر گردشگری‌ها را در خود دارد. استانی که به فاصله تنها نیم ساعت از مرکز آن می‌توان جنگل، کوه، دریا و کویر را تجربه کرد و در عرض دو ساعت بیش از 10 قوم و فرهنگ با پیشینه تاریخی را نظاره کرد سرزمینی کهن که همه چیز برای قطب گردشگری شدن در آن فراهم است.

نماینده استان گلستان در شورای عالی استان‌ها گفت: استان گلستان با برخورداری از جاذبه‌های طبیعی و بهره‌گیری از آب و هوا و مناطق توریستی مانند دهکده جهان‌نما، بهشتی بر فراز ابرها، روستای زیارت در دل طبیعت گلستان با آبشاری دوقلو و آبگرمی شفابخش و معماری خاص دیوار بزرگ گرگان دومین سد دفاعی دنیا در ایران، آبشارهای آق‌سو، رنگو، شادانی و آبشار کبودوال، بزرگترین آبشار این استان در ایران است. چشمه گل رامیان نگین فیروزه‌ای ایران، برج آجری گنبد کاووس و بلند برج آجری جهان از دیگر جاذبه‌های گردشگری این استان هستند و همچنین جاده سلامت چوبی 170 متری که در خاورمیانه بی‌همتاست.جزیره آشوراده تنها جزیره دریای خزر که در نوع خود بی‌همتاست از دیگر جاذبه‌های این استان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: استان گلستان با تنوع قومیتی و اقلیمی که در آن زندگی می‌کنند شامل فارسی زبانان‌، ترکمن‌ها، بلوچ‌ها، ترکمن‌های مازندرانی و قزاق‌ها می‌شود. امیدواریم با بهره‌وری بهینه از یک محیط گردشگری برای این استان سودآور بوده و با برنامه‌ریزی و اقدامات خوب این امکان فراهم شود چراکه عدم برنامه‌ریزی هدفمند و عدم سرمایه‌گذاری برای ارتقای کیفیت کانون‌های گردشگری باعث می‌شود میلیون‌ها گردشگر که به استان گلستان می‌آیند متحمل هزینه‌ها و حتی آسیب‌هایی نیز بشوند.

نماینده استان گلستان در شورای عالی استان‌ها عنوان کرد: آقای مونسان آیا برای افزایش درآمد گردشگری چاره‌ای جز سرمایه‌گذاری برای شکوفایی زیرساخت‌های طبیعی در این استان را دارید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز