خبرگزاری کار ایران

صبح امروز در شورای شهر کرج صورت گرفت؛

تعطیلی جلسه علنی به دلیل غیبت ۵ عضو شورا / تهدید دادستان البرز برای تاخیر در انتخاب شهردار: مدارک برای اقدام قانونی مهیا است

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۸۳۲

غیبت پنج عضو شورای شهر کرج جلسه علنی امروز را به تعطیلی کشاند، مقرر بود در این جلسه گزینه‌های نهایی تصدی پست شهرداری کرج معرفی و انتخابات هیئت‌رئیسه انجام شود.

به گزارش ایلنا، هشتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر کرج به دلیل غیبت پنج عضو شورا به تعطیلی کشیده شد. در این جلسه مقرر بود که گزینه نهایی تصدی شهرداری کرج انتخاب و همچنین انتخابات هیئت‌رئیسه شورا انجام شود.
 
محمدحسین خلیلی اردکانی با اشاره به حضور نماینده استانداری به نیابت از وزارت کشور در نشست امروز شورای شهر، گفت: آنچه امروز اتفاق افتاد همچنین وضعیت فعلی شورا به مقامات استانی و کشوری منعکس خواهد شد.
 
عضو شورای شهر کرج با اشاره به حضور هشت نفر از اعضای شورا در جلسه امروز صبح، گفت: ما به‌عنوان اعضای کنونی شورای شهر کرج لحظه‌ای در انجام وظایف و رسالت خود کوتاهی نداشته‌ایم و همیشه به دنبال اخذ تصمیمات مهم برای این شهر بوده‌ایم.

وی در خصوص اخبار غیررسمی که حول محور انحلال شورا می‌چرخد، گفت: در این میان ما همیشه به وظایف خود پایبند بوده‌ایم، درنتیجه در چنین شرایطی افرادی در شورای شهر باید خطاب قرار داده شوند که در طول این مدت کوتاهی‌هایی در انجام وظایف خود داشته‌اند.
 
محمد نبیونی رئیس‌شورای شهر، منصور وحیدی نائب رئیس شورای شهر، فرج‌الله ایلیات، فریده بزنی بیرانوند و سارا دشتگرد پنج عضوی هستند که در جلسه علنی امروز غایب بوده‌اند.
 
از طرف دیگر حاجی رضا شاکرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز سی‌ام مردادماه به شورای شهر اولتیماتوم یک‌هفته‌ای داده تا اختلافات را کنار گذاشته و شهردار را انتخاب کنند.
 
شاکرمی تأکید کرده بود؛ اگر این روند ادامه پیدا کند و شورای شهر نتواند به اوضاع شهر و شهرداری رسیدگی کند، بنده به‌عنوان مدعی‌العموم و دادستان اقدامات لازم را انجام خواهم داد، برای اقدام قانونی اسناد و مدارک کافی نیز موجود است.

غیبت اعضا، بدون اطلاع بود

محمدحسین خلیلی اردکانی، عضو شورای شهر کرج در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، گفت: جلسه امروز، جلسه رسمی و علنی بود و در ارتباط با عدم تشکیل جلسه، هیچ اطلاعی رسانی، انجام نشده بود. 

خلیلی اردکانی خاطرنشان کرد: به‌رغم دستور رئیس شورای کرج مبنی بر اطلاع قبلی اعضا نسبت به درخواست مرخصی یا غیبت در جلسه رسمی، اما متاسفانه جلسه امروز به دلیل غیبت بدون اطلاع رئیس، نائب رئیس و 3 عضو دیگر شورا، تشکیل نشد.

وی با اشاره به خاموش بودن تلفن همراه رئیس شورا و عدم پاسخگویی وی، افزود: با توجه به گذشت 4 روز از مهلت انتخاب هیئت رئیسه جدید شورا، فرماندار ویژه کرج طی نامه ای دستور برگزاری جلسه فوق العاده را در ساعت 6 عصر امروز، صادر کرد.

خلیلی اردکانی گفت: این نامه علاوه بر 8 عضو حاضر در صحن شورا به دفاتر اعضا غایب در جلسه نیز ابلاغ شد. 

اگر شورا تعلل کند، دخالت می کنم

محمدعلی نجفی، استاندار البرز نیز در آخرین در نشست خبری خود  با اشاره به اهمیت انتخاب شهردار گفت: اگر شورای کرج زودتر به نتیجه نرسد با توجه به اهمیت موضوع، ممکن است استانداری به موضوع انتخاب شهردار، ورود کند که امیدوارم این اتفاق رخ ندهد.

وی در ارتباط با مطرح شدن نام معاونان استانداری برای شهرداری کرج گفت: اگر یکی از این گزینه‌ها بتواند وضعیت مدیدیت شهری کرج را از وضعیت فعلی، خارج کند از نظر من بلامانع است.

استاندار البرز تاکید کرد: اخبار شورای شهر را با دقت رصد می کنم و علیرغم مشکلات موجود، امیدوارم شورا با کنار گذاشتن اختلافات خود، هرچه زودتر به نتیجه برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز