خبرگزاری کار ایران

عضو حقوقدان شورای شهر تهران در گفت‌‌وگو با ایلنا:

سازمان بازرسی به حضور همزمان رضازاده در شورا و فدراسیون واکنش نشان دهد

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۲۰۲

درست نیست؛ یک عضو شورای شهر به دلیل اخراج نشدن از شورا نتواند در انتخابات فدراسیون ورزشی تکواندو شرکت کند و عضو دیگر شورا نیز به همین دلیل از ریاست فدراسیون قایقرانی استعفا دهد اما یک عضو شورا، قبل از نامزدی در انتخابات شورای شهر رئیس فدراسیون وزنه برداری باشد و هنوز هم در این سمت باقی مانده باشد.

عضو حقوقدان شورای شهر تهران با اشاره به اظهارنظر سازمان بازرسی کل کشور در سال گذشته مبنی بر ممنوعیت حضور اعضای شورای شهر در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی و همچنین عضویت درهیئت رئیسه آن گفت: این سازمان در مورد عضویت آقای رضازاده در شورای شهر و ریاست همزمان ایشان بر ریاست فدراسیون وزنه برداری هم باید واکنش نشان دهد.

علی صابری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد عضویت یکی از روسای فدراسیون‌های ورزشی در شورای شهر تهران، با استناد به ماده ۱۴قانون شورا‌ها گفت: بر اساس قانون؛ عضویت در شورای شهر شغل محسوب نمی‌شود اما برخی از مشاغل طبق قانون با عضویت در شورای شهر مانعة‌الجمع است.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه طبق قانون ریاست فدراسیون‌های ورزشی مانعی برای عضویت در شورای شهر محسوب نمی‌شود، افزود: اما برخی از مشاغل مانند معاونت شهرداری، مشاغل دولتی و یا نمایندگی مجلس مانع عضویت در شورای شهر است به این معنی که صاحبان این سمت‌ها قبل از نامزدی در انتخابات شورا باید از سمت خود استعفا دهند.

وی با اشاره به اینکه از آنجایی که فدراسیون‌های ورزشی دولتی نیستند، در نتیجه جزو نهادهای مشمول قوانین دولتی محسوب نمی‌شوند، افزود: ریاست فدراسیون‌های ورزشی شامل ماده ۲۸ قانون شورا‌ها نمی‌شوند، اما واقعیت این است که عملا فدراسیون‌های ورزشی از دولت بودجه دریافت می‌کنند.

صابری تصریح کرد: اگر بخواهیم بر مبنای واقعیت‌ها اظهار نظر کنیم، فرمانداری باید آقای رضازاده را که ریاست فدراسیون وزنه‌برداری را بر عهده دارد از شورای شهر اخراج کند چرا که فدراسیون ورزشی جزء فهرست نهادهایی است که از دولت بودجه دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: واقعیت این است فدراسیون‌های ورزشی با اینکه از دولت کمک مالی دریافت می کنند، اما دولتی محسوب نمی‌شوند در حالی که به دلیل دریافت پول از دولت باید آنها را دولتی محسوب کنیم.

این عضوی شورای شهر تهران با اشاره به اظهارنظر سازمان بازرسی کشور مبنی بر ممنوعیت حضور اعضای شورای شهر در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی و همچنین عضویت در هیئت رئیسه آن گفت: براین اساس آقای دنیامالی از ریاست فدراسیون قایقرانی استعفا کرد و آقای ساعی در انتخابات فدراسیون تکواندو شرکت نکرد، از همین رو سازمان بازرسی کل کشور نیز باید در مورد عضویت آقای رضازاده در شورای شهر و ریاست همزمان ایشان بر فدراسیون وزنه برداری واکنش نشان دهد.

وی ادامه داد: درست نیست؛ یک عضو شورای شهر به دلیل اخراج نشدن از شورا نتواند در انتخابات فدراسیون ورزشی تکواندو شرکت کند و عضو دیگر شورا نیز به همین دلیل از ریاست فدراسیون قایقرانی استعفا دهد اما یک عضو شورا، قبل از نامزدی در انتخابات شورای شهر رئیس فدراسیون ورزشی باشد و هنوز هم در این سمت باقی مانده باشد.

به گفته صابری سازمان بازرسی کل کشور باید در مورد عضویت آقای رضازاده در شورای شهر و ریاست همزمان ایشان بر ریاست فدراسیون وزنه برداری واکنش نشان دهد و اگر نظر این نهاد مخالف با آنچه سال گذشته در این زمینه اعلام کرده، باشد. از نظر قبلی خود عدول کرده است.

وی در پایان تاکید کرد: باید در قانون شوراها تجدید نظر صورت گیرد و عضویت در شورای کلان شهرها شغل محسوب شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز