خبرگزاری کار ایران

نصیری خبر داد:

تخصیص بودجه 400 میلیونی برای بهسازی پناهگاه سگ‌های بی‌صاحب در کرج

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۰۶۸

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از تخصیص بودجه 400 میلیونی برای بهسازی پناهگاه سگ‌های بی‌صاحب خبر داد.

به گزارش ایلنا، اصغر نصیری در نهمین جلسه کارگروه کنترل جمعیت سگ های بلاصاحب شهرستان کرج، اظهار داشت: کنترل جمعیت سگ‌های بی‌صاحب با هدف اندیشیدن تمهیدات کارآمد و رفع مشکلات و محدودیت‌های نگهداری از این حیوانات در دستور کار سازمان مدیریت پسماند قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ظرفیت تنها پناهگاه رسمی سگ‌های بی‌صاحب شهر کرج 350 قلاده است، گفت: هم اکنون یک‌هزار قلاده سگ در این پناهگاه زندگی می‌کنند طوری‌که این فضا به کریدوری از بیماری‌های مختلف تبدیل شده است.

این مسوول با اشاره به تخصیص بودجه 400 میلیون تومانی بهسازی پناهگاه سگ‌های بی‌صاحب، عنوان کرد: علاوه بر این 650 میلیون تومان بودجه به‌شرط نقدینگی به اجرای عملیات کنترل جمعیت سگ‌های بدون صاحب، جمع آوری و نگهداری از آنها تخصیص می‌یابد.

جمع‌آوری بیش از هزار قلاده سگ

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج همچنین از جمع‌آوری یک‌هزار و 67 قلاده سگ بدون‌صاحب از سطح مناطق 10گانه در چهار ماه گذشته خبر داد و گفت: سه اکیپ زنده‌گیری در کرج فعال است و از ابتدای سال‌جاری اقدام به عملیات زنده‌گیری این سگ‌ها از سطح شهر کرده است.

وی تاکید کرد: با اقدامات توامان شهرداری و حامیان حیوانات در کرج می‌توان گفت هم اکنون وجود سگ‌ها در فضاهای مختلف شهری، موضوعی حاد و بحرانی نیست. البته باید اذعان داشت برای رسیدن به نقطه مطلوب نیاز به برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های کارآمد داریم.

نصیری با یادآوری بافت باغ‌شهری کرج در سال‌های گذشته عنوان کرد: سگ‌ها قبل از توسعه شهرنشینی نیز وجود داشتند این در حالی است که با توسعه ناهمگون شهر فضا برای زیست این حیوانات محدود شد.

وی با بیان اینکه عقیم‌سازی و واکسیناسیون سگ‌های بی‌صاحب امری ضروری است که باید جدی گرفته شود، تاکید کرد: با فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی گسترده شرایطی را فراهم کنیم تا عموم شهروندان با مشاهده سگ‌های بدون آزار در محله نسبت به غذارسانی به این حیوانات اقدام کنند.

نقش مثبت حامیان حیوانات

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج نقش مثبت حامیان درباره حفظ و نگهداری از سگ‌های بدون صاحب را یادآور شد و گفت: حامیان اقدامات بسیار مطلوب را به ویژه در امر غذارسانی به سگ‌ها انجام دادند که قابل قدردانی است. در این راستا با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد و حامیان 670 قلاده سگ توسط پزشکان عقیم سازی شده‌اند.

نصیری با اذعان بر اینکه تاکنون به‌دلیل برخی کمبودها خلاءهایی درباره موضوع سگ‌های بدون صاحب وجود داشته، افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اقداماتی همچون عقیم‌سازی سگ‌ها به‌طور جدی‌تر در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

گفتنی است، جلسه کارگروه کنترل جمعیت سگ‌های بی‌صاحب با حضور اصغر نصیری سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج، نماینده معاونت خدمات‌شهری شهرداری کرج، نمایندگان شهرداری های شهرهای اقماری، سمن ها و حامیان حیوانات برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز