خبرگزاری کار ایران

نماینده خوزستان در شورای عالی استان‌ها:

وضعیتِ روستاهای آبادان بحرانی است/روستاییان نگران احشام و زمین‌های خود هستند/زمین‌های کشاورزی به زودی شوره‌زار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۶۸۴

عضو شورای شهرستان آبادان با بیان اینکه شرایط شهر آبادان از نظر آب آشامیدنی فعلا مناسب است، به شرایط بحرانی روستاها اشاره کرد و گفت: روستاییان نگران احشام و زمین‌های کشاورزی خود هستند و اگر فکری به حال زمین‌های ما نشود، به زودی تبدیل به شوره‌زار می‌شوند.

عدنان محمد نصاری (نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها و عضو شورای شهرستان آبادان) در خصوص شرایط آب آشامیدنی در شهرستان آبادان به خبرنگار ایلنا گفت: شرایط در مرکزیت شهرستان آبادان نسبتا مناسب‌تر از قبل شده است اما این‌طور نیست که اصلا مشکلی وجود نداشته باشد.

عضو شورای بخش اروندکنار ادامه داد: در بخش مرکزی و اروندکنار مشکل همچنان ادامه داشته و آب کاملا شور است. در واقع آب شور و تلخ با کیفیت بسیار نامناسب در لوله‌ها جاری است.

محمد نصاری در پاسخ به این سوال که روستاهای اطراف آبادان چه شرایطی دارند، افزود: در روستاها با تانکر به مردم آب‌رسانی می‌شود اما مشکل در روستاها به شدت بیشتر و حادتر است. درست است که در حوزه شهری مردم نگران آب شرب هستند ولی در حوزه روستایی مردم علاوه بر آب شرب، نگران آب مصرفی زمین‌های کشاورزی و احشام خود نیز هستند.

عضو شورای روستای ابوصدرین با تاکید بر مسائل کشاورزان و روستاییان افزود: از اداره جهاد کشاورزی آبادان تقاضا داریم برای رساندن آب به احشام مخصوصا در بخش مرکزی اروند رود، تا جایی که می‌‌توانند پیگیری‌های خود را ادامه دهند.

محمد نصاری با اشاره به اینکه در بخش روستایی آب لوله‌کشی غیرقابل شرب و غیرقابل استحمام و شستشو است، افزود: آب آنقدر شور است که برای مدت زمانی طولانی به نظر می‌رسید این آب دریاست که در لوله‌ها جاری شده است.

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها با اشاره به شرایط بحرانی زمین‌های کشاورزی و نخیلات در این محدوده افزود: اگر فکری به حال زمین‌های ما نشود به زودی تبدیل به شوره‌زار خواهد شد و آبی که در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد شور و غیرقابل استفاده است. اگر کشاورزان بخواهند آب را به همین طریق رها کنند، پس از مدتی زمین تبدیل به شوره‌زار شده و کشاورزان دیگر زمینی برای کار ندارند.

عضو شورای روستای ابوصدرین در انتها با تاکید بر اینکه فصل رسیدن خرماها فرارسیده است، گفت: برای برداشت محصول با کیفیت باید نخیلات را آبیاری کنیم، متاسفانه به صد در صد از کشاورزان شهرستان آبادان و اروند کنار خسارت وارد شده و باید نسبت به جبران خسارت سریعتر اقدامات جدی صورت بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز